فواید شگفت انگیز رابطه جنسی که عالی هستند + ۱۰ فایده رابطه جنسی

 

تمام فواید رابطه جنسی برای بدن

رابطه جنسی به شما جس خوبی می دهد و می تواند برای شما بسیار مفید باشد. در این نوشتار به ۱۰ فایده رابطه جنسی اشاره می کنیم.

۱- سیستم ایمنی بدن شما را ارتقا می بخشد

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، کمتر مریض می شوند. افرادی که رابطه جنسی دارند مقاومت بیشتری را در مقابل میکروب ها، ویروس ها و سایر مزاحمانی که باعث بروز بیماری می شوند از خود نشان می دهند. محققان دانشگاه پنسیلوانیا در یک تحقیق نشان دادند که افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به افرادی که کمتر رابطه جنسی دارند، میزان پادتن بیشتری را در بدن خود تولید می کنند. البته باید توجه داشته باشید که شما باید سایر کارهای لازم برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی را نیز انجام دهید. باید:

  • تغذیه مناسب داشته باشید.
  • فعالیت بدنی داشته باشید.
  • خواب کافی داشته باشید.
  • حتما از کاندوم استفاده کنید.

۲- افزایش میل جنسی

داشتن رابطه جنسی، توانایی جنسی شما را بیشتر کرده و میل جنسی شما را افزایش می دهد. رابطه جنسی منظم در زنان باعث میشود که ترشحات واژن، گردش خون و همچنین کشش عضلات واژن بیشتر شده و شما احساس بهتری نسبت به رابطه جنسی داشته باشید و کشش و میل جنسی بیشتری را تجربه کنید.

 ۳- بهبود کنترل مثانه در زنان

رابطه جنسی عضلات کف لگن را تقویت می کند و این قضیه می تواند باعث جلوگیری از بروز بی اختیاری ادرار شود. تقریبا ۳۰ درصد از زنان در برهه ای از زندگی خود با بی اختیاری ادرار مواجه می شوند.

رابطه جنسی مانند یک ورزش عمل کرده و رسیدن به اوج لذت جنسی باعث انقباض عضلات کف لگن و در نتیجه تقویت آنها می شود.

۴- کاهش فشار خون

تحقیقات نشان می دهد که بین رابطه جنسی و کاهش فشار خون ارتباط مستقیم وجود دارد.

۵- رابطه جنسی به عنوان ورزش

رابطه جنسی را می توان یک ورزش مهیج و عالی به حساب آورد. البته قاعدتا نمی توان رابطه جنسی را جایگزین باشگاه های ورزشی و ورزش منظم کرد اما می توان گفت که رابطه جنسی تا حد زیادی شبیه به حرکات ورزشی است.

در هر دقیقه رابطه جنسی حدود ۵ کالری انرژی مصرف می شود. شما در هنگام سکس از عضلات مختلف خود استفاده می کنید و ضربان قلب شما بالاتر می رود.

پس برنامه های روزانه خود را آزادتر کنید و برای رابطه جنسی وقت بیشتری بگذارید.

۶- کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی

رابطه جنسی خوب برای قلب خوب است. علاوه بر اینکه باعث افزایش ضربان قلب می شود بلکه موجب متعادل شدن سطح تستوسترون و استروژن خون نیز می شود.

کم بودن این هورمون ها می تواند موجب بروز مشکلات زیادی از جمله پوکی استخوان و حتی بیماری های قلبی شود.

حتی رابطه جنسی بیشتر ممکن است میزان این فواید را بیشتر نیز بکند. یک مطالعه نشان داده است که مردانی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، تقریبا نصف افرادی که به ندرت رابطه جنسی دارند در خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی قرار دارند.

۷- کاهش درد

از این به بعد قبل از مصرف مسکن ها، سعی کنید رابطه جنسی را امتحان کنید.

رسیدن به ارگاسم می تواند درد را تسکین دهد. این حالت باعث ترشح هورمونهایی می شود که میزان آستانه درد شما را افزایش می دهد.

در برخی از افراد، تحریک شدن بدون ارگاسم نیز می تواند این کار را انجام دهد. برخی از زنان اعلام می کنند که تحریک واژن می تواند دردهای مزمن کمر، پشت و پا را تسکین دهد. در برخی از زنان نیز تحریک واژن می تواند منجر به کاهش دردهای قاعدگی، درد مفاصل و در برخی موارد حتی سردرد شود.

۸- کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات

به ارگاسم رسیدن می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

مردانی که حداقل ۲۱ بار در ماه به ارگاسم می رسند، احتمال کمتری برای ابتلا به سرطان پروستاتدارند. البته این ۲۱ بار می تواند از طریق رابطه جنسی، استمناء یا حتی انزال مایع منی در طول خواب باشد. البته فراموش نکنید که سرطان عوامل خطر بسیار زیادی دارد و رابطه جنسی زیاد نمی تواند تضمینی برای عدم ابتلای شما به سرطان باشد اما نکته بسیار خوبی که وجود دارد این است که رابطه جنسی هیچ ضرر خاصی ندارد و می توانید با خیال راحت از مزایای آن استفاده کنید.

۹- بهبود خواب

بعد از رابطه جنسی ممکن است شما زودتر به خواب بروید.

بعد از ارگاسم هورمون پرولاکتین ترشح می شود که مسئول احساس آرامش و خواب آلودگی است.

۱۰- استرس را کم می کند

قرار گرفتن در نزدیکی شریک جنسی می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب شما شود.

لمس کردن، بوسیدن و بغل کردن می تواند باعث ترشح هورمون هایی شوند که در شما احساس خوبی را به وجود می آورند.

رابطه جنسی و صمیمیت می تواند به شما اعتماد به نفس و شادی بدهد. بنابراین می توان گفت که رابطه جنسی نه تنها سلامت جسمی شما را ارتقا می دهد بلکه باعث ایجاد یک زندگی شادتر برای شما خواهد شد.

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.