آیا رژیم گیاهی خطرناک است؟

 

خیلی از زنان و مردان چاق تلاش می کنند با خوردن غذاهای فیبر دار و رعایت کردن رژیم گیاهی به اندام ایده آل برسند که ممکن است خطراتی برای بدن داشته باشد.

رژیم گیاهای و خطراتی که برای سلامت دارد

این در حالی است که دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه ورژیم‌درمانی می‌گوید: «نه‌تنها فیبرهای طبیعی و مکمل‌های آنها، بلکه داروها هم برای درمان چاقی، معجزه نمی‌کنند. یعنی حتی مصرف تمام داروهای مجاز و استانداردی که تجویز آنها در شرایط خاصی برای کنترل وزن صورت می‌گیرد هم نمی‌توانند به‌تنهایی کمکی به کاهش وزن افراد بکنند. به‌همین دلیل هم نه افراد چاق و نه افراد لاغر، نباید به دنبال منابع غذایی یا دارویی خاص و معجزه‌آسایی برای پایین آوردن یا بالا بردن سریع وزن خود باشند.»

 

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌افزاید: «رژیم‌های غذایی باید اصولی باشند تا ترکیب بدن به‌هم نخورد و وزن کم شده، دوباره برنگردد.»

وی تاکید می‌کند که دریافت فیبر‌های غذایی فراوان از طریق مصرف بیش از اندازه میوه و سبزی هم در کشور ما، چندان توصیه نمی‌شود. چرا؟ «چون رژیم‌های گیاه‌خواری و خام گیاه‌خواری در کشورهای غربی تحت شرایط خاصی، هیچ اشکالی ندارد و افراد مختلف می‌توانند از این رژیم‌ها پیروی بکنند. اما خوراکی‌های ما هنوز از نظر تکنولوژی خوراکی، چندان غنی‌شده نیستند. با این حساب، افرادی که در ایران، تنها غذاهای گیاهی سرشار از فیبر مصرف می‌کنند، در معرض ابتلا به کمبودهای شدید و خطرناک تغذیه‌ای قرار می‌گیرند.»

 

منبع : سلامانه

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.