آیفون‌های ۲۰۱۸ از مودم‌های کم‌سرعت اینتل استفاده خواهند کرد

با قطع همکاری کوالکام و اپل، آیفون‌های ۲۰۱۸ از مزیت مودم‌های پرسرعت‌تر کوالکام بی‌بهره خواهند ماند و اینتل به تنها تامین‌کننده‌ی مودم برای آن‌ها تبدیل خواهد شد.

 

 آیفون‌های 2018 از مودم‌های کم‌سرعت اینتل استفاده خواهند کرد

 

 

اپل و کوالکام در مناقشات حقوقی با یکدیگر سابقه‌ای طولانی دارند و به‌طور پیوسته در دادگاه‌های مختلف در رفت‌وآمد بوده‌اند. به‌عنوان مثال تنها از سال ۲۰۱۷ تاکنون، فهرست شکایت‌های این دو شرکت از همدیگر به شرح زیر بوده است:

  • در ژانویه‌ی ۲۰۱۷، اپل به‌دلیل دریافت حق امتیاز ناعادلانه از کوالکام شکایت، و مبلغ یک میلیارد دلار ادعای خسارت کرد.
  • در آوریل ۲۰۱۷، کوالکام به‌دلیل ضعیف جلوه دادن مودم‌هایش در مقابل مودم‌های اینتل از اپل شکایت کرد.
  • در نوامبر ۲۰۱۷، کوالکام به این دلیل از اپل شکایت کرد که این شرکت اسرار تجاری آن‌ها را با اینتل درمیان گذاشته بود. این شرکت تراشه‌ساز سپس تلاش کرد تا اپل را از تولید و فروش آیفون در چین منع کند.
  • در ژانویه‌ی امسال، کوالکام به‌دلیل پرداخت رشوه به اپل برای کنار گذاشتن تراشه‌های اینتل و استفاده از تراشه‌های ساخت این شرکت، مبلغ یک میلیارد یورو جریمه شد.

امروز، خبرگزاری CNET گزارش داد که کوالکام از این پس دیگر تامین‌کننده‌ی تراشه برای آیفون‌های Apple نخواهد بود. جورج دیویس، مدیر ارشد مالی کوالکام در جریان گزارش مالی این شرکت با تحلیلگران صنعتی گفت:

ما معتقدیم اپل قصد دارد به‌جای بهره‌گیری از مودم‌های ما در آیفون‌های بعدی‌اش، منحصرا از مودم‌های رقیبمان استفاده کند.

با این حال، براساس گفته‌های کریستیانو امون، مدیر واحد تراشه‌ی Qualcomm، این خبر بدین معنی نیست که کوالکام و اپل برای همیشه همکاری خود را قطع کرده‌اند. این شرکت تراشه‌ساز معتقد است که می‌تواند در آینده مجددا به تامین‌کننده‌ی اپل تبدیل شود.

 

 آیفون‌های 2018 از مودم‌های کم‌سرعت اینتل استفاده خواهند کرد

 

در طول سال‌های اخیر، اپل از هر دو مودم‌های ساخت Intel و کوالکام در مدل‌های مختلفی از iphone استفاده کرده است و براساس اظهارات بسیاری، مدل‌های مجهز به مودم‌های کوالکام از سیگنال قوی‌تر و سرعت شبکه‌ی نسل چهارم بیشتری بهره‌مند هستند.

در واقع، تنها در مدت دو روز گذشته، کوالکام و وب‌سایت تست‌کننده‌ی سرعت اینترنتِ Speedtest.com از طریق میلیون‌ها تست اثبات کردند که دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های کوالکام از دستگاه‌های اپل برخوردار از مودم‌های اینتل سریع‌تر هستند؛

بدین صورت که مودم‌های کوالکام در اپراتورهای تی‌موبایل و AT&T به‌ترتیب تا ۵۳ و ۴۰ درصد سرعت بیشتری دارند.

کوالکام به‌صورت مشخص اشاره نکرد که کدام رقیب آن‌ها به تامین‌کننده‌ی اپل تبدیل خواهد شد؛

با این حال آن شرکت قطعا اینتل خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که آیا اینتل قادر به تامین گسترده‌ی مودم برای آیفون‌ها خواهد بود یا در صورت مواجه با کمبود، تراشه‌ساز دیگری را برای تامین مودم پیدا خواهد کرد. در هر صورت، کوالکام در فرآیند تولید آیفون‌های ۲۰۱۸ هیچ نقشی ایفا نخواهد کرد.

 

منبع : gsmarena

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.