استفاده از تلفن هوشمند در دبیرستان‌های فرانسه هم ممنوع شد

 

به نظر می‌رسد که نوجوانان فرانسوی طی سال تحصیلی آینده تصاویر و سلفی‌های کمتری از خود در شبکه ‌های اجتماعی قرار دهند چرا که به تازگی دولت فرانسه تصویب کرده که دانش آموزان این کشور حق ندارند در مدرسه از تلفن هوشمندشان استفاده کنند.

آژانس خبری Agence France-Presse گزارش داده که این قانون از ابتدای سال تحصیلی آینده یعنی ماه سپتامبر اجرا خواهد شد و بر اساس آن دانش آموزان ۱۵ ساله یا بزرگتر هم حق استفاده از موبایل در محوطه‌ی مدرسه را نخواهند داشت. بدین ترتیب نوجوانان مجبور خواهند بود که گوشی‌هایشان را در خانه جا گذاشته یا اینکه آن‌ها را در تمامی ساعات حضور در مدرسه خاموش نگه دارند.

 

«امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با انتشار پستی در توییتر اعلام نمود این قانون که بنابر نظر مسئولین دولتی اتخاض شده، از امسال علاوه بر مدارس ابتدایی به دبیرستان‌ها و کالج‌های این کشور نیز اختصاص خواهند داشت.

پیشتر گزارش شده بود که دولت فرانسه قصد دارد استفاده از تلفن همراه را برای دانش آموزان مقاطع دبستان و دبیرستان ممنوع کند اما قانون یاد شده از سال آینده شامل نوجوانان نیز خواهد شد.

واشنگتون پست گزارش می‌دهد دولت فرانسه با این قانون جدید سعی دارد که اعتیاد نوجوانان به تلفن‌ هوشمند را کاهش دهد و موجب شود که آنها سر کلاس درس، تمرکزشان را حفظ کنند.

 

البته تبصره‌ای هم برای این قانون درنظر گرفته شده و برخی دانش آموزان قادر خواهند بود برای فعالیت‌های آموزشی یا فوق برنامه از گجت‌هایشان استفاده کنند. علاوه بر این دانش‌آموزانی که از معلولیت یا ناتوانی منحصر به فردی رنج می برند نیز می‌توانند از تلفن های هوشمند خود کمک بگیرند.

جالب است بدانید این اولین باری نیست که فرانسه قانونی برای ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند تصویب می‌کند. چند ماه پیش مسئولین دولتی این کشور قانونی پیرامون استفاده از تلفن‌های هوشمند حین رانندگی تصویب کردند تا آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را پایین بیاورند.

 

بر اساس این مصوبه تا زمانی که موتور ماشین روشن باشد، فرد اجازه ندارد گجت هوشمندی در دست خود نگه دارد. از این رو رانندگان برای استفاده از تلفن‌های هوشمند باید اتومبیلشان را در محل‌های مخصوص کنار جاده پارک کرده و پس از خاموش کردن ماشین، از گوشی استفاده کنند.

 

منبع : cnet

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.