افرادی که این گروه خونی را دارند بیشتر دچار حشره گزیدگی می شوند

 

این گروه خون بیشتر دچار گزیدگی حشرات می شوند :

هنگام سفر کردن به مناطق جنگلی و سر سبز صاحبان بعضی از گروه های خونی بیشتر از دیگران دچاره حشره گزیدگی می شوند ککه باید بیشتر مواظب باشند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش خود دریافتند افرادی که دارای گروه خونی A هستند بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری لایم قرار دارند؛ بیماری لایم بر اثر نیش نوعی کَنِه در برخی افراد به وجود می‌آید.

محققان کشور چک دریافتند حشره‌ها به گزش افراد دارای گروه‌های خونی مختلف رویکردی متفاوت دارند و برخی گروه‌های خونی را ترجیح می‌دهند.

پژوهشگران برای بررسی اینکه چه افرادی بیشتر درمعرض حشره گزیدگی هستند، نمونه‌هایی از گروه‌های خونی A، B، AB و O را در ظروف آزمایشگاهی قرار داده و رفتار حشره‌ها را مورد تحقیق قرارداده اند.

بیشتر حشره ها، خون گروه A را مکیده اند که نشان می‌دهند افراد دارای گروه خونی A بیش از دیگران درمعرض حشره گزیدگی هستند.

بیش از ۳۶ درصد حشره‌ها خون افراد دارای گروه خونی A مکیده اند این درحالی است که خون گروه B چندان مورد توجه حشره‌ها نبوده و تنها ۱۵ درصد حشره‌ها از این نوع خون تغذیه کرده اند.

کارشناسان به افراد دارای گروه خونی A توصیه می‌کنند از قدم زدن در جنگل و مکان‌های سرسبز بدون پوشیدن لباس‌های پوشیده و استفاده از اسپری دفع کننده حشره‌ها خودداری کنند، زیرا به احتمال زیاد دچار حشره گزیدگی می‌شوند.

 

افرادی که این گروه خونی را دارند بیشتر دچار حشره گزیدگی می شوند

 

حشره گزیدگی یکی از مشکل‌های شایع به ویژه در فصل‌های گرم سال و در جریان مسافرت‌های تابستانی است که می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد.

 

بیماری لایم نوعی بیماری باکتریایی است که به وسیله نیش حشره‌ها به ویژه کنه به بدن انسان سرایت می‌کند. علامت‌های این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی و خارش پوستی است. معمولاً درمان بیماری به وسیله آنتی بیوتیک و در چند هفته انجام می‌شود.

چنانچه بیماری درمان نشود، عفونت به مفصل ها، قلب و اعصاب سرایت می‌کند و حتی می‌تواند سبب مرگ افراد شود.

 

در طی سه الی ۳۰ روز اول ورود عفونت به بدن این علامت‌ها ایجاد می‌شوند.

تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی و مفصلی، تورم غدد لنفاوی و بثورات جلدی که در حدود ۸۰ درصد افراد آلوده اتفاق می‌افتد.

علامت‌های ثانویه بیماری شامل سردرد شدید و سختی گردن، بثورات، آرتریت با درد مفاصل و تورم، ورم صورت، تپش قلب، اختلال در حافظه کوتاه مدت و درد‌های عصبی است.

 

افرادی که این گروه خونی را دارند بیشتر دچار حشره گزیدگی می شوند

 

در برخی از کشور‌های دنیا، افراد دارای یک نوع خاص از گروه خونی بیشتر هستند به طور مثال درکشور انگلستان بیش از ۴۴ درصد مردم دارای گروه خونی O و حدود ۴۲ درصد نیز دارای گروه خونی A هستند.

پژوهش‌ها نشان داده است حدود ۱۷ درصد از کنه‌ها به باکتری موسوم به (Borrelia) آلوده می‌شوند که عاملی بسیار خطرناک در ابتلا به بیماری لایم است.

بیماری لایم در برخی مواقع حالت مخفی در بدن بیمار پیدا می‌کند و پس از سال‌ها نشانه‌های آن با علامت هایی چون خستگی یا تورم عضله‌های بدن نمایان می‌شود.

افرادی که با دام سرو کار دارند به ویژه سوارکاران بیشتر ازسایر گروه‌ها در معرض خطر گزش با کنه و ابتلا به بیماری لایم هستند و توصیه می‌شود قبل از سوارکاری از بهداشت و نظافت اسب اطمینان خاطر حاصل شود و همیشه با لباس کاملاً پوشیده این ورزش انجام شود.

در صورت مشاهده هرگونه لکه، قرمزی یا خارش پس از حضور در جنگل، رفتن به مسافرت و حتی اقامت در هتل، به پزشک مراجعه کنید، زیرا احتمال گزش با حشره و بروز بیماری وجود دارد.

در صورت مشاهده کنه بر روی بدن به ویژه زمانی که درحال ورود به پوست است، در اولین زمان به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از ابزار، کنه را از پوست شما جدا کند.

 

منبع : تک پزشک

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.