اگر با کفش وارد خانه شوید این عفونت ها را وارد خانه می کنید!

 

با کفش وارد محیط خانه نشوید

بعضی از مردم عادت دارند که با کفش وارد خانه و محیط کار شوند که این کار باعث انتشار باکتری و عقونت های کف کفش به داخل خانه می شود و باعث بروز بیماریهای مختلف می شود.

اکثر مردم ورود کفش را در خانه خود ممنوع می کنند؛ به این دلیل که با پوشیدن کفش بیرون در خانه نگران کثیف شدن کف خانه خود هستند. اما یک مطالعه جدید تکان دهنده، دلایل متقاعد کننده بیشتری برای ممنوعیت ورود کفش به خانه یافته است. طبق این مطالعه راه رفتن در خانه با کفش های کثیف بیرون، ممکن است منجر به عفونت های باکتریایی جدی شود.

مردم‌نيوز: بر اساس یک مطالعه که اخیرا توسط دانشگاه هوستون منتشر شده، ۲۶٫۴ درصد احتمال دارد که کفش های شما، باکتری های عفونی را که معمولا به عنوان C. diff شناخته می شوند حمل کنند. این باکتری می تواند انواع مختلفی از مشکلات بهداشتی از جمله اسهال، کم آبی، التهاب کولون، گرفتگی شکمی و حالت تهوع ایجاد کند؛ که همه این حالات می تواند روزها، هفته ها و حتی ماه ها ادامه یابد.

بدترین نکته اینکه C. diff معمولا در محصولات غذایی و مدفوع انسان و حیوانات وجود دارد. به طوری اگر همراه با کفش شما ذره ای مدفوع سگ وارد انه شود؛ به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد اسهال خونی در افراد ساکن خانه شما شود. در واقع هنگامی که با کفش آلوده وارد خانه می شوید؛ باکتری ها می توانند بر روی کف و سطوح کف پوش نفوذ کنند.

طبق گزارش CDC، تقریبا نیمی از هر یک میلیون آمریکایی در سال ۲۰۱۴ از بیماری C. diff رنج می برند و ۲۹ هزار نفر از آنها در طی ۳۰ روز از زمان بیماری فوت می کنند.

اگرچه عفونت های C. diff بیشتر در افراد مسن اتفاق می افتد (خانه های پرستاری و بیمارستان های مناطق گرمسیر)؛ اما هر کسی که دارای سیستم ایمنی ضعیف است، از جمله نوزادان، در معرض خطر ابتلا به این عفونت و بیماری هستند.

البته این اولین بار نیست که ارتباط پوشیدن کفش در محیط داخلی خانه با عفونت باکتری بررسی شده است. در سال ۲۰۰۸، دانشگاه آریزونا یک مطالعه دیگر انجام داد و ۴۲۱٫۰۰۰ نوع مختلف باکتری در کف کفش یافت؛ که با ۹۶ درصد این باکتری ها همچنین در مدفوع انسان نیز یافت می شوند. در همین حال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ در آلمان نشان داد که بیش از ۲۵ درصد از چکمه های مورد استفاده در مزارع، حامل باکتری E.coli هستند.

اگر شما همیشه قبل از ورود به خانه کف کفش خود را بر روی پادری جلوی خانه تمیز می کنید؛ و تصور می کنید همین کافی است. باید با عرض پوزش بگوییم این کافی نیست. کفش ها به دلیل شیارها و سطوح متخلخل به راحتی تمیز نمی شوند. دکتر کوین گری، یکی از نویسندگان مطالعه دانشگاه هوستون، اشاره می کند که شما همچنین باید به فردی که قبلا کفش خود را روی پادری پاک کرده است هم فکر کنید. در واقع شما ممکن است چیزهایی را که خودتان حمل نکرده اید را دریافت کنید.

اگر هنوز برای نپوشیدن کفش های خود در داخل خانه قانع نشدید، بهتر است بیشتر به فکر تمیز کردن کف خانه باشید و یا یک جفت دمپایی را برای خانه انتخاب کنید.

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.