دست خطتان در مورد شما چه می گوید

این رمزگشایی بر اساس خط انگلیسی است ، می توانید دستخط انگلیسی خود را بررسی کنید و یا اینکه با تعمیم قوانین کلی روی خطتان برخی ویژگی های دیگران را به راحتی بفهمید ! در آخر هم توصیه هایی برای خوش خطی داریم .

دست نوشته ها و کلمات طبق علم خط شناسی می توانند گویای ۵۰۰۰ نوع شخصیت متفاوت باشند!!! برای ارزیابی افراد ،خانم کتی مک نایت ، متخصص علم خط شناسی افراد را مجبور به نوشتن جمله “she sells seashells by the seashore” بطور شکسته می کند. چرا شکسته؟ خط شناسان معتقدند که شکسته نوشتن شخصیت افراد را بهتر نشان می دهد. حالا سعی کنید این جمله را بصورت شکسته بنویسید. حالا ببینید که خط شناسان چگونه شخصیتتان را ارزیابی می کنند.

اگر کج یا اریب ……می نویسید

به سمت راست: شما با دیدی باز به دنیای اطراف خود نگاه می کنید و دوست دارید در اجتماع باشید.
به سمت چپ : معمولا ترجیح می دهید که تنها و در انزوا کار کنید. اگر راست دست هستید و به سمت چپ اریب می نویسید نشان دهنده طغیان شخصیت شماست.
به هیچی سمتی: تمایل به منطقی بودن و یا واقع گرا بودن داریدو احساساتتان تحت کنترل شماست.

اگر اندازه کلماتی که نوشته اید…

بزرگ باشد: شما شخصیت بزرگی دارید. بیشتر افراد مشهور درشت می نویسند . این نشان می دهد که شما برون گرا هستید و دوست دارید به شما توجه شود.
کوچک باشد: کاملا متمرکز هستید و به راحتی می توانید تمرکز کنید. تمایل به خجالتی بودن و درونگرا بودن در شما دیده می شود.
متوسط باشد: فردی منظم و سازگار با محیط هستید.

اگر L های متصل شما …

شبیه L باشد (یعنی پایین کلمه پهن تر از بالای آن باشد): نشان می دهد که شما خودتان را محدود به یک سری روش ها می کنید.
کاملا شبیه L باشد: فرد راحت و آرامی هستید و به راحتی خودتان را بروز می دهید.
شبیه حرف E باشد: فردی شکاک هستید و با احساسات خود در گیر هستید.
کاملا شبیه E باشد: فردی روشن فکر هستید و دوست دارید چیزهای تازه را تجربه کنید.

اگر حرف S را به شکل :

گرد می نویسید: شما به دنبال خوشحال کردن دیگران هستی و فردی سازشکارید. از برخورد داشتن با دیگران اجتناب می کنید.
گوشه دار می نویسید: فردی عقلانی هستید و دوست دارید مطالب جدیدی مطالعه کنید. هرچقدر گوشه دار تر و کشیده تر بنویسید نشان دهنده بلند پرواز بودن شما خواهد بود.
در پایین می کشید : ممکن است از قلب خود اطاعت نکنید. برای مثال، ممکن است همیشه دوست داشته باشید که یک هنرمند شوید اما نهایتا در یک بنگاه تجاری مشغول بکار شوید.

هرچقدر تمیزتر بنویسید، دست خط شما خواناتر خواهد بود

این جمله را در حالات طبیعی روزانه خود بنویسید: a quick brown fox jumps over the lazy dog ( می توانید ترکیبی از شکسته و کتابی بنویسید ، در دوران دبیرستان نزدیک دو سوم افراد عبارات را باهم می نویسند). خوب جمله ای که نوشتید چگونه است؟ اگر کمی ناخوانا است، سرعت نوشتن را کم کنید. علاوه بر قانون کلی گفته شده ، کارشناسان توصیه می کنند که روی ۵ ناحیه مورد نظر تمرکز داشته باشید تا نمای ظاهری و منطق دست خط بهبود یابد . می توانید از قوانینی که موجود است و مثالهای آنها اطلاعاتی کسب کنید. هدف این کار این است که دستخط راحت تر خوانده شود حتی اگر معمولی باشد.

 

۱٫ کیفیت نوشته

اگر نوشته شما کم رنگ باشد مثل یک فتوکپی بد، به نوک قلم بیشتر فشار دهید. اگر آنقدر فشار می دهید که انگشت شما درد می گیرد، طرز قلم دست گرفتن را اصلاح کنید: سعی کنید قلم را در بین انگشت شست و انگشت میانی نگه دارید و با انگشت اشاره روی بالای قلم کمی فشار وارد کنید. می توانید برای آموزش از قلم ارگونومیکی استفاده کنید.

۲٫ هم ترازی

آیا انتهای جملات شما به سمت بالا یا پایین صفحه جهت می گیرد؟ اگر پاسخ مثبت است، سعی کنید وقتی که روی کاغذ بی خط می نویسید از یک کاغذ شاخص برای کمک استفاده کنید. از بالای کاغذ یادداشت برای شروع هر خط و برای فضای بین خطوط از فاصله های بین کاغذ یادداشت کمک بگیرید.

۳٫ اریب

برای اینکه مستقیم بنویسید، زوایه کاغذ را تنظیم نمایید. فکر کنید فضای نوشتن شما مثل یک ساعت است، که ساعت ۱۲ نشان دهنده مستقیم نوشتن است. اگر راست دست هستید، طوری کاغذ را بچرخانید که گوشه پایین سمت راست در حالت ساعت ۴ و بالای سمت چپ آن در حالت ساعت ۱۰ باشد، سمت پایین گوشه چپ باید در وضعیت ساعت ۸ و قسمت بالای گوشه راست در وضعیت ساعت ۲ باشد.

۴٫ فاصله گذاری

اگر کلمات شما خیلی بهم نزدیک باشند، باهم قاطی می شوند. اگر خیلی دور باشند هم چندان جالب نمیشود. فرض کنید که یک حرف کوچک o در بین کلمات قرار گیرد. این همان فضای مناسب برای فاصله گذاری بین دو کلمه می باشد. یک حرف o کوچک باید دقیقا بین دو کلمه را پر کند.

۵٫ شکل کلمه

هر کسی یکی دو کلمه دارد که آنها را با قلم به خوبی می نویسد. کلماتی که با حروف کوچک نوشته می شوند، مخصوصا حروف صدا دار انگلیسی معمولا جزو موارد مشکوک هستند. به آنچه که نوشتید با دقت نگاه کنید و دور کلماتی که نگارش آنها بطور کامل رعایت نشده اند را خط بکشید. روی نوشتن آنها بیشتر تمرین کنید و آنها را آهسته تر بنویسید.

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.