سامسونگ به زودی از کارت حافظه 512 گیگابایتی رونمایی می کند

 

ظرفیت حافظه برای یک موبایل مهم است. گوشی‌ها روی کاغذ تا ۲ ترابایت می‌توانند حافظه داشته باشند، کاری که در عمل ممکن نیست. سامسونگ قرار است حداکثر ظرفیت ممکن را برای کاربرهای خود فراهم کند.

در حالی که بعضی از شرکت‌های تولیدکننده موبایل قصد دارند تا از طراحی پورت‌های هدفون و کارت‌حافظه خلاص شوند،‌ سامسونگ در طراحی محصولات خود به‌ویژه جدیدترین و پرفروش‌ترین این محصولات، باز هم از این دو پورت استفاده کرده است.

سامسونگ برای رضایت کاربرهایی که عملکرد یک گوشی بیشتر از ظاهر آن، برایشان اهمیت دارد، حتی در طراحی جدیدترین محصولش یعنی گلکسی نوت ۹ هم تغییری در این سیاست کاری خود ایجاد نکرده است و از هر دوی این پورت‌ها استفاده کرده است.

در حالی که گوشی Galaxy Note 9 به‌عنوان جدیدترین محصول سامسونگ از حافظه‌ی داخلی دوبرابری نسبت به محصولات قبل از خود برخوردار است، هنوز هم به کاربران اجازه‌ی استفاده از کارت حافظه را می‌دهد. بیشتر گوشی‌های جدید موبایل که از کارت‌حافظه پشتیبانی می‌کنند به کاربران خود امکان استفاده حداکثر تا ۲ ترابایت را می‌دهند،‌ اما این محدودیت فقط اسمی است.

 

مادامی که کارت‌حافظه‌ای با این ظرفیت به در بازار تولید و فروخته نشود، عملا امکان استفاده بیش از ۲ ترابایت برای هیچ کاربری وجود ندارد. Samsung هم قرار است به جمع شرکت‌های تولیدکننده‌ی کارت حافظه microSD با ظریفت ۵۱۲ گیگابایت بپیوندد.

در رویداد رونمایی از گوشی گلگسی نوت ۹ سامسونگ که به‌تازگی برگزار شده است،‌ درو بلک یارد به‌عنوان یکی از مدیران ارشد بازاریابی محصول شرکت،‌ به این موضوع اشاره کرد که سامسونگ به‌زودی از کارت‌حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی خود رونمایی می‌کند. اگر این حجم از ظرفیت را با ظرفیت حافظه‌ی داخلی جدیدترین محصول سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۹ جمع ببندیم، در مجموع هر کاربر به حافظه‌ی یک ترابایتی روی گوشی خود دسترسی خواهد داشت.

 

در حال حاضر کارت‌حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی، حداکثر ظرفیت قابل‌دسترس در بازار هستند. هرچند فناوری ساخت کارت حافظه ۵۱۲ گیگابایتی هم وجود دارد ولی قیمت تمام‌شده‌ی آن‌ها در حدی نیست که بتوان در مقیاس تجاری تولیدشان کرد؛ ‌به همین علت، تنها شرکت‌های کمی مثل SanDisk، PNY و Integral کارت‌حافظه ۵۱۲ گیگابایتی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. قیمت هر کارت‌حافظه ۵۱۲ گیگابایتی این شرکت‌ها بیش از ۳۰۰ دلار است که انتظار می‌رود قیمت تمام‌شده‌ی کارت‌حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایتی سامسونگ هم در همین حدود باشد.

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.