طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

 

همبرگر یکی از انواع غذاهای لذیذ با گوشت چرخ کرده و نوعی سانودیچ گرم است که پیدایش آن در آمریکا ریشه دارد. در بعضی از شهر‌های آمریکای شمالی، ساندویچی به نام پرشین برگر (Persian burger) متقاضی فراوان پیدا کرده است. اما همبرگر مرغ نوعی همبرگر خانگی است که با گوشت چرخ کرده یا تکه‌ای مرغ درست شده و با نان همبرگر و سبزیجاتی همچون گوجه فرنگی، کاهو و خیار شور سرو می‌شود

 

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی با مرغ تکه ای

مواد لازم
سینه مرغ بدون استخوان۲ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱/۴ قاشق چایخوری
پودر چیلی۱ قاشق چایخوری
پودر زیره سبز۱ قاشق چایخوری
سیر له شده۲ حبه
روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۴ ورقه
آبلیموی تازه۲ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط ورقه ای خرد شده۲ عدد
نان همبرگر۴ عدد
سس کچاپبه میزان لازم
دستور تهیه

 

  • سینه مرغ را نصف کرده و از طول برش بزنید.
  • سینه مرغ پس از برش زدن باید به صورت ورقه های نازکی درآید.
  • نمک، فلفل سیاه، سیر له شده، پودر زیره سبز و پودر چیلی را در کاسه کوچکی ریخته و با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط ادویه‌ها را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع و ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه روی ورقه‌های مرغ بریزید.
  • مرغ را با ادویه ها خوب مخلوط کنید تا همه قسمت‌های مرغ به ادویه آغشته شود (مرینیت کردن مرغ).
  • مرغ را به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. در صورتی که زمان کافی در اختیار دارید مرغ را از شب قبل مرینیت کرده و در یخچال قرار دهید تا کاملا مزه دار شود.

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

  • در یک تابه، ۳ قاشق غذاخوری روغن ریخته و روی حرارت متوسط گرم کنید، سپس ورقه‌های پیاز را به روغن اضافه کنید. در صورت تمایل کمی نمک و فلفل به پیاز اضافه کنید و حدود ۱۰-۸ دقیقه به تفت دادن پیاز ادامه دهید تا پیاز طلایی شود. در صورت تمایل می‌توانید پیاز را سرخ نکنید و از ورقه‌های پیاز به صورت خام در ساندویچ همبرگر مرغ استفاده کنید.
  • تابه‌ای را روی حرارت متوسط قرار داده و ورقه‌های مرغ را پس از مزه دار شدن در آن بچینید. هر طرف ورقه‌های مرغ را به مدت ۴-۳ دقیقه حرارت دهید تا پخته و نرم شوند.
  • مرغ‌ها را در سینی فر بچینید و روی هر یک از آن‌ها یک ورق پنیر پیتزا قرار دهید. سینی را در فر قرار دهید و گریل را روشن کنید حدود ۳-۲ دقیقه صبر کنید تا پنیر ذوب شود، سپس مرغ‌ها را از فر خارج کنید.

    طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

    طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

  • برای اینکه همبرگر مرغ شما خوشمزه‌تر شود می‌توانید نان همبرگر را از وسط نصف کرده و دو طرف نان همبرگر را به مدت یک دقیقه در فر گریل کنید یا به مدت ۵ دقیقه در فر با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد قرار دهید.

    طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

    طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

  • مرغ را روی یک نیمه از نان همبرگر قرار دهید، روی آن ورقه‌های گوجه فرنگی، خیار شور یا کاهو بگذارید، مقداری سس کچاپ یا سس مایونز روی آن بریزید و نیمه دیگر نان را روی آن قرار دهید.
طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

 

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.