محبت افراطی در روابط ، چرا؟

افراطیان در محبت وقتی با روشی که انتخاب کرده‌اند به خواسته‌ی خود نمی‌رسند، بیشتر محبت می کنند و این موقع است که گرفتار “عشق بی تناسب” می شوند!
عده ای در روابط عاطفی خود بیش از حد و به صورت افراطی محبت می کنند. آنها می ترسند! ترس یکی از عواملی است که گاه ما را دچار اشتباهاتی از جمله افراط و تفریط در رفتارهایمان می کند. و همین امر نیز در زندگی مشترک بسیاری تاثیر گذار است به طوریکه گاهی به صورت ترس از تنها شدن، ترس از این که کسی آن ها را دوست نداشته باشد، ترس از این که ارزشمند نباشند، نادیده انگاشته شوند و فراموش شوند؛ خود را بروز می دهد.

یكی از نیازهای مهم هر انسان این است كه مورد محبت قرار بگیرد و به دیگران محبت كند. لازم نیست درباره فواید و آثار عشق و محبت و ضرورت های آن سخن بگوییم، چرا كه بخش قابل توجهی از نوشته ها، آثار هنری و ادبی بشر در همین باره است. هدف همه فعالیت های بشردوستانه این است كه انسان ها عشق و محبت را جایگزین جنگ و تنفر كنند.

این افراد عشقشان را ارزانی می کنند به این امید که به انتهای این ترس برسند. اما اگر محبت تولید محبت متقابل نکند، به هراسشان اضافه می شود. و از طرفی نیز توقع بیشتری برای دریافت محبت می کنند و این مسئله اولین جرقه های اختلاف را روشن می کند.

آنها وقتی با روشی که انتخاب کرده اند به خواسته ی خود نمی رسند، بیشتر محبت می کنند و این موقع است که گرفتار “عشق بی تناسب” می شوند

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.