الکس استاموس که در سازمان‌دهی مجدد تیم امنیتی فیسبوک و مقابله با سوءاستفاده از پلتفرم نقش داشت، این شرکت را ترک می‌کند.

 

 مدیر ارشد امنیتی فیسبوک، این شرکت را ترک می‌کند

 

مدیر ارشد امنیت فیسبوک یعنی الکس استاموس چندی پیش اعلام کرد که تا پایان ماه جاری میلادی این شرکت را ترک خواهد کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز و تایید خود فیسبوک، این شرکت جایگزینی برای استاموس در نظر ندارد. استاموس مدتی پیش به غول شبکه‌های اجتماعی کمک کرد تا سیستم مدیریت امنیت خود را بازنگری کند. او متخصصان امنیت شامل مهندسان، آنالیزورها و بازرسان امنیت را با تیم‌های مهندسی عمومی این شرکت هماهنگ و یکسان کرد.

یک سخنگوی فیسبوک در مورد بازسازی و تغییر ساختار امنیتی این شرکت گفته است:

ما به‌صورت جدی در حال مطالعه و بررسی هستیم تا تهدیدهای جدید کاربران خود را کشف کنیم. ساختار جدید به ما کمک کرده تا فعالیت مردم را امن‌تر کنیم. این ساختارها از تشخیص اکانت‌های تقلبی به روش‌های جدید تا متوقف کردن افرادی که مردم را به انتشار اخبار دروغین یا اطلاعات حساس می‌کنند را شامل شده است.

تغییرات ساختاری در دورانی دشوار برای فیسبوک اجرا شدند. در این زمان، شرکت در حال تلاش برای مقابله با سوءاستفاده از پلتفرم خود است. این سوء‌استفاده‌ها شامل تاثیرگذاری در روند انتخابات و همچنین کمپین‌های انتشار اطلاعات غلط هستند. اخیرا این شرکت تعداد زیادی اکانت را که با هدف تاثیرگذاری روی رای‌دهندگان آمریکایی ساخته شده بودند، مسدود کرده است. استاموس چندی پیش دشواری‌های کشف افراد سازنده‌ی این حساب‌های کاربری را شرح داده بود.

 

استاموس عنوان کرده که شرکت را در تاریخ ۱۷ آگوست ترک کرده پس از فیسبوک به دانشگاه استنفورد خواهد رفت و فعالیت خود را در بخش‌های آموزش و تحقیقات پی خواهد گرفت. او در یک پست فیسبوکی نوشت:

نکته‌ی حائز اهمیت این است که ما به‌عنوان یک صنعت باید مسئولیت جمعی خود در تاثیر آن‌چه که می‌سازیم را در نظر بگیریم. من در آینده نیز به همکاری و هم‌فکری با تیم‌های امنیتی در فیسبوک ادامه خواهم داد.

شریل سندبرگ مدیر عملیاتی Facebook در بیانیه‌ای عنوان کرد که این شرکت در موقعیتی دیگر با استاموس همکاری خواهد کرد. او در این مورد گفت:

الکس نقش مهمی در تغییر چگونگی دیدگاه ما نسبت به چالش‌های امنیتی داشت. علاوه‌بر آن او به ما کمک کرد تا ارتباط بهتری با شرکا داشته باشیم و تهدیدها را به روش آسان‌تری کشف کنیم.

استاموس یکی از شناخته‌شده‌ترین مشاوران امنیت و حریم خصوصی بود که در ژوئن ۲۰۱۵ به فیسبوک ملحق شد. او پیش از آن به‌عنوان مدیر اطلاعات یاهو فعالیت می‌کرد. نیویورک تایمز پیش از این عنوان کرده بود که او به‌خاطر اختلاف‌نظر با دیگر مدیران فیسبوک این شرکت را ترک خواهد کرد. اختلاف‌نظر مذکور نیز در ارتباط با افشای تاثیرگذاری روس‌ها در انتخابات با استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی بوده است. او در صحبت‌هایی که اکتبر گذشته در جلسه‌ای داخلی با کارمندان فیسبوک داشت به آنها گفته که شرکت به‌اندازه‌ی کافی برای مقابله با تهدیدهای امنیتی در حال رشد فعالیت نکرده است. او در این صحبت‌ها که به‌صورت مخفیانه به بیرون درز کرد، استاموس شیوه‌های عملیات امنیتی در فیسبوک را در حد یک دانشکده‌ی کوچک ارزیابی کرده بود.

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.