مراسم شکرانه گندم استان همدان

فرهنگ و هنر

همه ساله مردم روستای قراقیه از توابع بخش قروه درجزین جشن شكرگزاری محصول گندم را در امامزاده شمس الدین این روستا برگزار می‌كنند. بر اساس یك سنت دیرینه اهالی این روستا با برگزاری جشن و دعوت از اهالی روستاهای همجوار در این مراسم شكرگزاری شركت می‌كنند.

طبق گفته اهالی این روستا مراسم شكر گزاری از زمان گذشته که مربوط به ابا و اجداد و سنت آنها می باشد برگزار می شده است و آنها اطلاع دقیقی از شروع آن ندارند در این مراسم مردم در محل امامزاده جمع می شوند و برای شکرانه نعمت سلامتی خودشون و شکرانه اینکه یک سال تلاش کردند و آذوقه خودشون رو جمع آوری کردند قربانی می کشند تا در این مسیر ارادت خودشون رو نسبت به اهل بیت و خود پروردگار متعال عرضه کنند در آخر هم به داخل امامزاده رفته و از نزدیک زیارت می کنند امیدوارم این سنت خوب که اکثر روستاها درقدیم داشتند همچنان پا بر جا باشد و کشاورزان فراموش نکنند که باید شکر گزار نعمت های خداوند باشند و ذکات مال و اموال را هم فراموش نکنند

به خاطر همین همه ساله کاشت گندم در این روستا ادامه داشته وبرای احترام به ابا واجدادشان این کار را برای همیشه انجام خواهند داد تا همیشه دارای روزی وخیر وبرکت شامل حالشان شود.

آن ها این کار را از روی علاقه احترام به اجدادشان انجام میدهند مردم این روستا این گندم را نعمت بی پایان خدا میدانند که از طرف خداوند نازل شده است.

 مراسم شکرانه گندم استان همدان

مراسم شکرانه گندم استان همدان

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.