مصرف روزانه بادام چه تاثیراتی بر بدن و سلامتی دارد؟

 

تاثیرات عالی مصرف روزانه ۱۵ عدد بادام بر سلامتی بدن

بیماری دیابت در اثر سوخت و ساز نامناسب گلوکز (قند) در بدن بوجود می‌آید. بادام به میزان زیادی این عدم تعادل را برطرف و هموستاز را برمی‌گرداند. مصرف فقط ۶۰ گرم بادام در روز به مدت چهار هفته باعث کاهش مقاومت انسولین، میزان انسولین و گلوکز بصورت ناشنا می‌شود.

بسیاری از مردم بادام را ماده غذایی سالم می‌شناسند. به راستی تاثیرات بادام بر بدن چیست؟  بادام حاوی مواد مغذی است که در استاندارد رژیم غذایی آمریکایی (S.A.D) جایش خالیست.

بادام یکی از مواد غذایی غنی است که خوردن مقدار کمی از آن باعث سیری می‌‏شود، خواه چند جرعه از لیوان شیربادام خانگی، تکه‌ایی از پنکیک بادام یا خلال بادام باشد، این ماده غذایی نه تنها شما را سیر می‌کند، بلکه باعث بهبود سلامتی شما می‌شود.

دانه‌های گیاهان حاوی تمام مواد مغذی و اطلاعات ژنتیکی مورد نیاز برای رشد هستند و بادام دارای مقدار بسیار زیادی مواد مورد نیاز برای سلامتی از جمله آنتی اکسیدان‌ها، چربی‌های مفید، پروتئین و ترکیبات معدنی مانند مواد معدنی ضروری برای ادامه حیات است. چطور چیزی به این ­کوچکی تا این حد در سلامتی انسان موثر است؟ در حالی که ممکن است هرگز به همه خواص بیوشیمیایی بادام آگاه نشویم ولی می توانیم بدون هیچ نگرانی تنها با خوردن چند بادام در روز شکر گذار باشیم.

در مورد مصرف چربی‌و افزودن چربی‌های اشباع نشده در رژیم غذایی، باید به این موضوع توجه کنیم که این نوع چربی‌ها چه تاثیری روی سلامت انسان می‌گذارند.

پس چرا پزشکان به جای داروهای تصلب شرائین، مصرف روزانه مقداری بادام را تجویز نمی‌کنند.

کلسترول بالا یکی از علل اصلی بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود و معمولاً با داروهایی به نام استاتین درمان می‌شود. اما راه حل بسیار کم خطر و طبیعی برای این بیماری وجود دارد. مطالعه‌ای بالینی از تاثیرات بادام بر کاهش کلسترول  HDL نشان می‌دهد که مصرف فقط ۱۰ گرم بادام در روز (حدود ۱۲ تا ۱۵ عدد بادام)، نه تنها میزان کلسترول HDL را بهبود می‌بخشد، بلکه باعث کاهش تری گلیسیرید می‌شود. کلسترول کلی شامل کلسترول LDL و VLDL (لیپوپروتئین با چگالی پایین) و شاخص آتروژنیک می شود که با التهاب مزمن و بروز بیماری‌های عروقی مرتبط است. این مطالعه بر روی افرادی با سابقه بیماری‌های عروق کرونر انجام شد.

بیماری دیابت در اثر سوخت و ساز نامناسب گلوکز (قند) در بدن بوجود می‌آید. بادام به میزان زیادی این عدم تعادل را برطرف و هموستاز را برمی‌گرداند. مصرف فقط ۶۰ گرم بادام در روز به مدت چهار هفته باعث کاهش مقاومت انسولین، میزان انسولین و گلوکز بصورت ناشنا می‌شود. از مزایای دیگر آن، بهبود نسبت کلسترول، درصد چربی بدن و وضعیت تغذیه (منیزیم، فیبر، اسید چرب و غیره) است.

نظریه امضا،  دانشی است که به قرن اول میلادی برمی‌گرد و در آن بیان می‌‏دارد که دارویی متناظر هر بیماری در طبیعت وجود دارد که شکل ، رنگ، بو، رفتار گیاه و سایر ویژگی‌‏های گیاه به عنوان راهنمایی برای استفاده درمانی از گیاهان مورد استفاده قرار میگرفته است. این نظریه، شباهت هویج و بادام را به چشم انسان تایید کرده است. با وجودیکه هویج مفیدترین ماده غذایی برای چشم شناخته شده، ولی بادام نیز خواص منحصر به فردی دارد، این ماده غذایی نه تنها در رنگ چشم موثر است، بلکه در عملکرد چشم نیز تاثیر بسزایی دارد. چشم‌های ما در معرض مواد شیمیایی و سمی که حواس دیگر آن‌ها را رد می‌کند قرار دارد. عروق چشم دارای رگ‌های خونی بسیار ریزی است که در صورت آسیب دیدن، ترمیم آن اگر غیرممکن نباشد مشکل خواهد بود. ویتامین E موجود در بادام، از تغییرات غیر عادی لنز که ابتلا به آب مروارید را سرعت می‌بخشد، جلوگیری می‌کند.

ضرب المثلی قدیمی می‌گوید : « با خوردن یک سیب در روز، نیازی به پزشک نخواهید داشت ». ولی یک سیب آغشته شده با کره بادام، می‌تواند در دارو سازی مورد استفاده قرار گیرد.  نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نشان داد،  که خوردن ۳۴ گرم بادام به همراه صبحانه، ناهار و شام و یا به عنوان میان وعده به میزان زیادی باعث کاهش قند خون می‌شود.

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.