پرستاران این ۶ توصیه بهداشتی را رعایت کنند

توصیه های بهداشتی برای پرستاران

پرستاران باید هفته ای چند بار پیاده روی به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهند. عرق کردن بدن حین پیاده روی باعث تسکین استرس و دفع سموم بدن می شود. به‌علاوه، پرستارانی که در پایان دوره میانسالی هستند، می‌توانند از پیاده‌روی و ورزش برای حفظ تناسب اندام خودشان کمک بگیرند.

پرستاری، شغل پُراسترسی است که پرستاران را دائما در معرض تماس با بیماران قرار می‌دهد. به همین دلیل، حفظ سلامتی خود این افراد به اولویت اصلی در زندگی‌شان تبدیل می‌شود. اصول احتیاطی خاصی مانند استفاده از دستکش و ماسک همواره وجود داشته‌اند، اما حفظ سلامتی پرستاران یعنی تامین سلامت جسمانی، تغذیه‌ای و روانی آنان. برقراری تعادل بین کار و زندگی برای پرستاران واقعا کار سختی است، ‌‌اما ارزش تلاش کردن را دارد. در ادامه با مهم‌ترین نکات برای حفظ سلامتی پرستاران آشنا می‌شویم.

ورزش و تعریق 

پرستاران باید حداقل چند بار در هفته، پیاده‌روی‌های ۲۰ دقیقه‌ای انجام بدهند. تعریق بدن، یکی از راه‌های تسکین استرس است و

شیفت‌های کار طولانی و ساعات کاری پُراسترس می‌توانند عوارض زیادی برای پرستاران داشته باشند، اما خواب کافی و با کیفیت می‌تواند این عوارض را کاهش بدهد.

سموم بدن را هم دفع می‌کند. به‌علاوه، پرستارانی که در پایان دوره میانسالی هستند، می‌توانند از پیاده‌روی و ورزش برای حفظ تناسب اندام خودشان کمک بگیرند.

 

خواب کافی و با کیفیت

شیفت‌های کار طولانی و ساعات کاری پُراسترس می‌توانند عوارض زیادی برای پرستاران داشته باشند، اما خواب کافی و با کیفیت می‌تواند این عوارض را کاهش بدهد. کمبود خواب، عامل مهمی است که خستگی پرستاران و خطاهای پزشکی را بیشتر می‌کند. رانندگی کردن بعد از پایان شیفت کاری هم مشکل دیگری است که سلامتی پرستاران خسته را به خطر می‌اندازد. برای داشتن خواب کافی و با کیفیت، پرستاران باید این نکات را رعایت کنند: خاموش کردن موبایل، ورزش بعد از بیدار شدن، پُرخوری نکردن قبل از خواب و عدم زیاده‌روی در مصرف کافئین.

 

 سرگرمی و تفریح

کار در جایگاه پرستار می‌تواند واقعا استرس‌زا باشد، چون بسیاری از نگرانی‌های کاری و افکار ناخوشایند همراه با پرستاران به خانه می‌آیند و آنان را با حجم زیادی از استرس مواجه می‌کنند. به همین دلیل، متخصصان به پرستاران توصیه می‌کنند که در اوقات فراغت، این کارها را انجام بدهند: ملاقات با دوستان، گُل‌کاری و باغبانی، خواندن کتاب‌های جذاب و آرام‌بخش، حمام گرم یا برنامه‌ریزی برای تعطیلات.

 

 فرآیند سوگواری

پرستاری یعنی مواجهه با بسیاری از امور و مسائل غم‌انگیز و ناراحت‌کننده مانند مرگ بیمارانی که چندین روز، هفته یا حتی ماه با آنان در ارتباط بوده‌اید. این اتفاقات می‌توانند واقعا آزاردهنده واندوه‌زا باشند.

بعضی از متخصصان به پرستارانی که با این قضیه مشکل دارند، توصیه می‌کنند که فرآیند سوگواری را همراه با سایر کارکنان یا

پرستاران باید حداقل چند بار در هفته، پیاده‌روی‌های ۲۰ دقیقه‌ای انجام بدهند. تعریق بدن، یکی از راه‌های تسکین استرس است و سموم بدن را هم دفع می‌کند.

اعضای خانواده بیمار بگذرانند. این کار واقعا می‌توانند اندوه و ناراحتی پرستاران را کاهش بدهد. شرکت در مراسم تشییع جنازه یا ارسال کارت‌پستال به خانواده عزاداران نیز می‌توانند راه مناسبی برای ابراز احساسات پرستاران باشد.

 

 اقدامات احتیاطی ضروری

پرستاران باید بدانند که همواره در معرض تماس با میکروب‌ها قرار دارند. البته محافظت از محیط‌های درمانی، یکی از اصول اولیه در بهداشت مدرن است، اما پرستاران هم باید شست‌وشوی مداوم دست‌ها و انجام واکسیناسیون‌های ضروری را جدی بگیرند.

 

 حفظ تعادل بین زندگی و کار

وقت‌گذرانی با دوستان و اعضای خانواده در روزهای تعطیل، یکی از کارهای مهمی است که پرستاران می‌توانند برای برقراری تعادل بین زندگی و کار انجام بدهند. البته اطرافیان پرستاران هم باید دیدگاه مناسبی نسبت به شغل پرستاری داشته باشند. پرستاری، شغل ارزشمندی است که با انسانیت افراد سر و کار دارد، با تجربه‌های ویژه همراه است و البته بدون تردید از اضطراب و استرس خالی نیست.

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.