کاهش وزن و تناسب اندام با حلقه هولاهوپ

استفاده از هولاهوپ برای لاغری

اکثر افراد تصور می کنند هولاهوپ نوعی ابزار سرگرم کننده یا اسباب بازی برای کودکان است، اما باید بدانید هولاهوپ می تواند فواید زیادی برای سلامت داشته باشد و سبب لاغری شود.

پیشینه حلقه­ ی هولاهوپ مربوط به دوران مصر و یونان باستان میرسد. برای رقصیدن از این حلقه در مقیاس بزرگتر استفاده میشد. تا هم اکنون که به شهرت جهانی رسیده و به منظور افزایش تناسب اندام و کم شدن وزن استفاده می شود. و این حلقه در تمرینات ورزشی زیادی همانند یوگا و پیلاتس نیز استفاده می شود.

اکثر علاقه مندان به هولاهوپ تمایل دارند در کنار موسیقی با این حلقه کار کنند. افراد ورزشکار ماهر از نوع  بسیار بزرگ این حلقه ها به طول۹۴-۱۱۵ cm و به وزن ۵-۲ kgrm را بکار میبرند چون استفاده از این حلقه های هم ساده تر است و هم باعث افزایش متابولیسم بدن و کالری سوزی بیشتر خواهد شد کار با حلقه هم نوعی تحرک و فعالیت به حساب می آید و هم باعث افزایش شور و شوق افراد ورزشکار برای ادامه ورزش می شود با استفاده از این ورزش به صورت روزانه می توانید بیش از ۶۰۰ بسوزانید.

شورای ورزشی  در ایالت متحده در مورد ویژگی های حلقه و کالری سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن با آن تحقیقات گسترده ای  به عمل آورد برخی از زنان بین  شانزده تا نود و پنج سال را انتخاب کرد که در زمینه حلقه­ زدن مبتدی یا  حرفه ای بودند. هر یک از آن ها باید در مدت زمان سی و پنج دقیقه حلقه میزد هریک از این وسیله ها  آنالیزر داشت و میزان اکسیژن و ضربان قلب را در  هر یک دقیقه نشان میداد.

نتایج ورزش با هولاهوپ:

محققین دریافتند که ورزش هولاهوپ  می تواند هر دقیقه ۷ کالری بسوزاند، و به همین ترتیب در نیم ساعت ۲۱۰ کالری خواهد سوزاند. در هر دقیقه نیز قلب ۱۵۱ بار می تپد.. میانگین اکسیژن مصرفی نیز ۲۰۶ ml برحسب هر یک کیلوگرم وزن بدن در یک دقیقه بوده است.

 

بنابراین ورزش هولاهوپ انتخابی  مفید برای رسید ن به تناسب اندام و لاغری محسوب می شود و تاثیر زیادی برزیبایی اندام علاقمندان میگذارد. با حرکات این ورزش تحرک و فعالیت بدنی شما افزایش پیدا میکند. و تعادل و انحراف آن نیز افزایش پیدا میکند.این روزش باعث تقویت ماهیچه های نواحی مختلف بدن از جمله ماهیچه های پشتی، شکم، بازوها و پاها خواهد شد. چون ورزشی ریتمیک است و در کنار موسیقی انجام می شود باعث تقویت روحیه و افزایش شادی شما خواهد شد.

ورزش با حلقه بهترین تمرین برای تمامی بدن و از بین برنده چربی های اطراف شکم است که می تواند منجر به باریک شدن کمر و فرم دهی به عضلات شکم کمک کند. با این حلقه به آسانی می توانید در منزل ورزش کنید. محققان معتقدند با ورزش هولاهوگ می توانید به از بین بردن چربی های اضافی بدنتان بپردازید، برخی چربی ها به سختی از بین می روند و به سلامتی قلب و عروق آسیب وارد میکنند.
محققین معتقدند حلقه  هولاهوپ بیش از سی عضله در بدن را درگیر میکند از جمله می توانیم به عضله های اطراف شکم، مایل شکمی، پشتی، باسن و ران اشاره کنیم طی بررسی های انجمن ورزش ایالات متحده یک ساعت ورزش هولاهوپ حدود چهارصد کیلوکالری انرژی می سوزاند.. و این مقدار در صورت درگیربودن نواحی فوقانی و تحتانی بدن در حین تمرین به بیش از ششصد کیلو کالری می رسد.

مزایای ورزش با هولاهوپ:

فرم دهی  به پایین تنه، دست و ران – تقویت انعطاف پذیری – تقویت ماهیچه‌‌ها – بیرون آوردن سموم بدن- افزایش سلامتی قلب.

هولاهوپ یک ورزش ساده و بدون نیاز به امکانات خاص استو علاقه مندان می توانند در هر موقعیتی به این ورزش بپردازند. که خانم های خانه دار در خانه به سهولت می توانند این ورزش را در پیش بگیرند. برخی از افراد حرفه ای طبق عادت این حلقه را دور کمر خود می پرخانند و به این وسیله باعث تقویت عضلات بدن خود می‌شوند و به همین ترتیب به سوخت و ساز چربی در اطراف شکم و پهلوی خود میپردازند برخی افراد با بازوی خود با این حلقه ورزش می کنند که موجب تقویت عضلات سرشانه و بازوی خود خواهند شد.

اکثر مربی های باشگاه‌های ورزشی به ورزش هولاهوپ علاقه مندند و آن را روشی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن و  رسیدن به اندامی ایده آل میدانند.

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.