گوگل با همکاری شرکت‌های چینی، خدمات ابری در این کشور ارائه می‌دهد

 

گوگل قصد دارد با همکاری شرکت Tencent و دیگر شرکت‌های چینی، خدمات ابری را برای بزرگترین بازار مشتریان جهان عرضه کند.

شایعه‌ها پیرامون فعالیت مجدد گوگل در چین در چند روز گذشته به اوج خود رسیده‌اند. پس از انتشار اخبار در مورد موتور جستجوی اصلاح‌شده و همچنین اپلیکیشن مخصوص این شرکت در چین، رسانه‌ها از همکاری آمریکایی‌ها با Tencent ،Inspur و چند شرکت دیگر برای راه‌اندازی خدمات ابری در این کشور خبر می‌دهند.

اهالی مانتین‌ویو قصد دارند خدماتی همچون گوگل درایو و گوگل داکز را در چین عرضه کنند. برای این منظور، آنها باید مراکز داده و سرورهای جدیدی را در این کشور راه‌اندازی کنند؛ چرا که دولت چین تمام شرکت‌های اینترنتی را ملزم به ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران این کشور در خاک خودش کرده است. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ تامین زیرساخت‌های ارتباطی و مراکز داده مانند تنسنت و اینسپر به‌همراه چند شرکت دیگر با آمریکایی‌ها وارد مذاکره شده‌اند.

 

منابع خبری می‌گویند این مذاکرات از ابتدای سال جاری میلادی شروع شده و گلچین کردن شرکای عملیاتی و رسیدن به تعداد سه شرکت، در ماه مارس نهایی شده است. البته جنگ تجاری آمریکا و چین در ماه‌های اخیر، نهایی شدن برنامه‌های Google در این بخش را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. هیچ منبع خبری یا مدیری از شرکت‌های گوگل،‌ تنسنت و اینسپر پاسخی به شایعات منتشرشده نداده‌اند؛ که البته طبیعی است.

 

منبع : androidpolice

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.