رازهای سلامت و طول عمر

 

حتما تا بحال افراد سالمندی را دیده اید که با وجود سن و سال بالا ، از سلامت جسمی و نشاط مناسبی برخوردار بوده و سن زیادی را پشت سر گذاشته اند .در این مطلب از مجله روزنو به رازهای سلامت و طول عمر ، سالمندان می پردازیم.

رازهای سلامت و طول عمر :

۱- روغن جگر ماهی درد مفاصل را کاهش میدهد

روغن کبد ماهی می‌تواند به کاهش درد در مفاصل کمک کند. مطالعات انجام شده نشان می دهد در مورد ۸۶ درصد از بیمارانی که روزانه ۲۰۰۰ میلی گرم کپسول روغن جگر ماهی را دریافت کردند، درد مفاصل به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است .روغن کبد ماهی دارای سطح بالای اسیدهای چرب امگا ۳ همراه با خواص ضد التهابی است که به کاهش درد و تورم در مفاصل کمک می کند . بنابراین روغن کبد ماهی برای درمان آرتروز در خانه توصیه می شود.

۲ – خوردن هویج منجر به تقویت بینایی می‌شود

خوردن هویج برای چشم ها بسیار مفید است. زیرا علاوه بر آنتی اکسیدان ها، ماده پیش ساز ویتامین ماکولات دارد که یکی از علل اصلی نابینایی در افراد مسن است .هویج به حفظ سلامت قرنیه نیز کمک می کند.

۳ – با خوردن یک سیب در روز از پزشک بی نیاز شوید

حتما بارها شنیده اید هر روز سیب بخورید . سیب ،منبعی غنی از آنتی اکسیدان هاست و خوردن آن برای جلوگیری از افراد و بیماری ها بسیار توصیه شده است . سیب به حفظ کلاژن موجود در استخوان ها ،عضلات ،غضروف کمک می کند. پوست سیب دارای پکتین است که می‌تواند کلسترول را کاهش دهد .
مصرف سیب را همراه با ورزش و تغذیه سالم و ترک سیگار و نوشیدنی های الکلی در برنامه روزانه خود قرار دهید.

۴- مطالعه در نور کم به چشم ها آسیب می رساند

چشم انسان دارای گیرنده های نوری در شبکیه ی خود است که به دو نوع میله ای و مخروطی تقسیم می شوند. گیرنده های مخروطی به خواندن کمک می‌کنند و گیرنده های میله ای به تشخیص حرکت . خواندن در نور ضعیف می تواند به چشم ها فشار آورده و فرد را به سردرد خفیف مبتلا سازد . خواندن و مطالعه طولانی مدت در نور کم ،کیفیت بینایی چشم ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای مطالعه همیشه از نور کافی استفاده می‌کنید.

۵ – با شکم پر شنا نکنید

افرادی که با معده پر به شنا و ورزشهای سنگین می پردازند بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند .یک تحقیق نشان می دهد ، ۸۰% شناگرانی که غرق شده‌اند در معده خود غذایی انباشته داشتند . دلیل این واقعیت این است که خون برای هضم مواد غذایی به روده ها منحرف شده و خون رسانی به بازو و پاها به قدر کافی انجام نمی شود لذا در حین شنا که عضلات بدن بطور سنگین فعال می شوند ، اکسیژن رسانی به عضلات به قدر کفایت صورت نمی گیرد.

۶ – هنگام  سرماخوردگی و آنفولانزا سوپ مرغ میل کنید

تحقیقات نشان داده است مصرف سوپ مرغ می ‌تواند به تحریک سیستم ایمنی بدن در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا در مراحل اولیه منجر شود. خورردن سوپ مرغ گرم می‌تواند التهاب را کاهش داده و با تحریک حرکت سلول های سفید خون ، به درمان سرماخوردگی کمک کند.

۷- عرق کردن به سم زدایی در بدن کمک می کند

عرق کردن علاوه بر تنظیم دمای بدن منجر به دفع سموم مضر از بدن می شود. اگرچه عرق کردن تابع شرایط محیطی نیز هست اما در نهایت منجر به دفع سمومی می شود که کبد نتوانسته است دفع کند. هرگاه در معرض عرق کردن شدید قرار گرفته اید با نوشیدن آب ، از کم آبی بدن جلوگیری کنید .

۸ – تماشای تلویزیون از فاصله خیلی نزدیک

شاید این تصور پیش بیاید که این توصیه مربوط به زمانهای گذشته است و تلویزیون ها و نمایشگرهای جدید قادر به ساطع کردن اشعه های مضر نیستند در حالی که این قضیه چندان صحیح نیست. اصولا هر منبع الکترونیکی که با امواج نیز ارتباط است می تواند علاوه بر آسیب به چشم ها ،تاثیراتی نیز بر روی مغز داشته باشد. در این مورد تحقیقات بسیاری توسط محققین انجام شده است هر چند ممکن است به دلایلی از ذکر شفاف آن با مردم خودداری کنند.

منبع: روزنو

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.