۹ درمان خانگی برای گوش درد کودکان و نوجوانان

گوش درد کودکان یکی از امراض رایج در دوران کودکی است که بسیاری از کودکان آن را تا سنین بزرگسالی تجربه می‌کنند. گوش درد کودکان می تواند ناشی از آسیب فیزیکی و یا عفونت در گوش باشد. در بسیاری از موارد  گوش درد کودکان نشانه یک عفونت باکتریایی است. همچنین می تواند به دلیل وجود التهاب در گوش و لوزه ها یا تغییر فشار هوا در گوش ایجاد شود.
نشانه هایی که می تواند شما را نسبت به گوش درد کودکان آگاه کند بیقراری ،گریه ،مشکلات خواب، تب و خروج مایعات از گوش است. تشخیص و درمان قطعی بیماری های گوگوش به عهده پزشک است . با این حال می‌توان با کمک روش‌های ساده خانگی نیز به تسکین گوش درد کودکان و بزرگسالان کمک کرد.
در این مطلب از مجله روزنو به روش هایی برای درمان خانگی گوش درد کودکان و بزرگسالان می پردازیم.

درمانهای خانگی برای گوش درد کودکان و نوجوانان :

۱- کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم می‌تواند تسکین دهنده موضعی درد باشد.
یک لیف تمیز حمام را در آب گرم غوطه ور کرده آب اضافی را از آن چه کرده و در محل دردناک به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید و این کار را تکرار کنید . می توانید به جای این کار از یک بطری آب گرم یا یک صفحه آب گرم در ناحیه دردناک استفاده کنید.

۲- کمپرس آب سرد

کمپرس آب سرد نیز می تواند التیام دهنده اعصاب دردناک اطراف گوش بوده و به کاهش درد و بیحسی آن ناحیه کمک کند .
یک لیف تمیز در آبسرد غوطه ور کرده و پس از فشرده و خروج آب اضافی ، آن را به مدت ۲۰ دقیقه در محل مورد نظر قرار دهید و این کار را تکرار کنید .
همچنین می توانید تکه های یخ را در یک حوله نوزاد قرار دارد و از آن برای ناحیه دردناک استفاده کرد.

۳- سیر

سیر درمان خانگی موثر و سریع برای گوش درد در بچه ها است. خواص ضد درد و آنتی بیوتیک سیر می‌تواند به کاهش درد ناشی از عفونت گوش کمک می کند . برای جلوگیری از عفونت گوش سعی کنید کودک خود را به خوردن روزانه یک حبه سیر عادت دهید.

۴- شیر مادر

شیر مادر حاوی پادتن‌های طبیعی است که می تواند به سرعت منجر به بهبود ضعف ها و عفونت ها در گوش شود . تحقیقات نشان داده است میزان ابتلا به عفونت‌های گوش در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بسیار کمتر است
می‌توانید چند قطره از شیر مادر را در گوش مبتلا بچکانید و هر چند ساعت در صورت نیاز تکرار کنید.

 

۵- روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند به عنوان یک روان کننده عمل کرده و برای التیام گوش درد کودکان مورد استفاده قرار بگیرد. برای این منظور روغن زیتون را کمی حرارت داده تا ولرم شود سپس ۳ تا ۵ قطره روغن زیتون در گوش بچکانید. این کار را می توانید یک یا دو بار در روز انجام دهید.

 

۶ – اصلاح خوابیدن

نحوه خوابیدن کودک می‌تواند منجر به تشدید یا کاهش درد گوش شود .دراز کشیدن گاهی اوقات می‌تواند احساس فشار و درد را در گوش عفونی شده بدتر کند. توصیه می‌شود که با توجه به شرایط کودک موقعیت خواب را انتخاب کنید .می توانید بالش اضافی زیر سر کودک قرار دهید و یا اینکه یک یا دو بالش زیر تشک قرار داده شود.

۸- رطوبت هوا

گاهی درد گوش به دنبال بیماری دستگاه تنفسی است . می‌توان به کمک یک مرطوب کننده ، هوای اتاق را در شرایطی قرار داد تا منجر به اثر التیام بخشی درد شود. برای این کار می توان یک دستگاه بوخور و رطوبت ساز را در محل قرار دهید.

۹ – بخار آب

آب گرم یکی از بهترین درمانهای خانگی برای از گوش درد است که به علت تراکم عفونت در سینوسها ایجاد شده باشد. بخار آب گرم است برای نوزادان کوچک و کودکان در حمام که از بخار آب پر شده است به مدت نیم ساعت می تواند آرام بخش باشد .

یادآوری :
– قبل از استفاده از هر نوع استامینوفن یا ایبوپروفن با پزشک خود مشورت کنید.
– استفاده خودسرانه و بیش از حد از آنتی بیوتیک ها بپرهیزید.
– پس از دوش گرفتن یا حمام بردن فرزند خود بلافاصله او را خشک نمایید.

منبع : روزنو

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.