شستن موهای سر با سرکه سیب چه فوایدی دارد؟

 

فواید شستن موها با سرکه سیب

وقتی سرکه سیب با جوش شیرین همراه شود نوعی شامپوی طبیعی برای موها ایجاد می کند.این مورد از قدیم رایج بوده است و افراد زیادی از تاثیرات استفاده بلندمدت جوش شیرین و سرکه بهره می بردند. سرکه سیب می تواند موها را درخاشان کند و رنگ موها را بهتر کند.

اما آیا دلیل علمی در پس این گفته ها وجود دارد، یا این شواهد بی نظیر فقط تصادفی بوده اند؟
با توجه به مطالعات اخیر، مقدار pH شامپو و یا سایر محصولات مورد استفاده برای مو، می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت موی شما تاثیر گذار باشد.
pH قلیایی می تواند باعث افزایش بار الکتریکی منفی سطح الیاف مو شود و بنابراین اصطکاک بین الیاف را افزایش می دهد. این مسئله ممکن است منجر به آسیب کوتیکول و شکستن فیبر شود.
بسیاری از طرفداران سرکه سیب به عنوان یک محصول مراقبت از مو به این واقعیت اشاره دارند که سرکه سیب می تواند pH پوست سر را متعادل کند و بنابراین به موهای سالم و قوی تر منجر شود. مطمئنا شواهدی وجود دارد که سرکه سیب قادر به انجام این کار است و حاوی مواد مضر بسیار کمتر نسبت به اکثر شامپوهای تجاری که معمولا ۱۰ تا ۳۰ ماده تشکیل دهنده دارند، می باشد.

 

پس چطور سرکه سیب را در برنامه روتین مراقبت از مو بگنجانیم؟

پاسخ بسیار ساده است. این مراحل ساده را، ترجیحا در مدت زمانی طولانی دنبال کنید و از مزایای استفاده از سرکه سیب بر روی موهای خود بهره مند شوید.

مواد لازم

  1. یک بطری بردارید و نیمی از آن را از جوش شیرین و نیمی دیگر را از آب پر کنید.
  2. سپس یک بطری دیگر بردارید و نیمی از آن را با سرکه سیب، و نیمی دیگر را از آب پر کنید.

به نظر می رسد این مقدار، سطح مطلوب رقیق شدن است نه خیلی پایه و نه بیش از حد اسیدی است (البته پوست سر در افراد متفاوت و منحصر به فرد است). اگر موهای بسیار چرب دارید، از غلظت بالاتری از سرکه سیب استفاده کنید. از رقت پایین تر شروع کنید و آزمایش کنید تا مقدار رقیق بودن مناسب برای نوع موهای خود را پیدا کنید.

دستورالعمل

  1. مخلوط جوش شیرین را به قسمت کوچکی از پوست سر بمالید، آن را به آرامی چنگ بزنید، سپس در قسمت کوچک دیگر اعمال کنید، آن را به آرامی چنگ بزنید، و همچنان ادامه دهید، تا کل سر پوشش داده شود.
  2. همین کار را با مخلوط سرکه سیب انجام دهید.
  3. هر ۵ تا ۷ روز یکبار این کار را تکرار کنید، در این مدت با آب تنها سر خود را بشویید.

نکته: قبل از استفاده، همیشه مخلوط را تکان دهید تا مواد ترکیب شوند. به مقداری که نیاز دارید از ترکیب استفاده کنید.

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.