در حال حاضر دو نوع اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر وجود دارد: یک مدل اپتیکال که می توان آن را زیر نمایشگر موبایل های بدون حاشیه قرار داد و مدلی دیگر که به خاطر تکنولوژی فراصوت، برتری کامل دارد. نسل دوم از سنسورهای اثرانگشت فراصوت کوالکام قرار است یکی از نقاط قوت بزرگ گلکسی اس ۱۰ سامسونگ باشد؛ زیرا آنطور که در گزارش ها خوانده ایم، این نخستین باری خواهد بود که اسکنر اثر انگشت کوالکام، در چنین موبایل مهمی تعبیه شده و در چنین ابعاد بزرگی تولید انبوه می شود.

در حال حاضر موبایل های مجهز به تکنولوژی اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر کم نیستند و از جمله آنها می توان به Vivo Nex اشاره کرد؛ اما این دستگاه به اسکنر شرکت چینی Gudix مجهز شده که از نوع اپتیکال است.

تکنولوژی کوالکام می تواند در زیر نمایشگری به قطر ۸۰۰ میکرون با دقت تمام کار کند که به مراتب از قطر ۳۰۰ میکرونی نسل پیشین بیشتر است. مسئله مهم حالا اینست که نسل دوم تکنولوژی کوالکام، برای نخستین بار در موبایل میت ۲۰ پرو هواوی استفاده خواهد شد؛ زیرا این کمپانی قراردادی تا پایان ماه فوریه با کوالکام امضا کرده که این تکنولوژی را در انحصار هواوی نگه می دارد؛ درست در همان بازه زمانی، گلکسی اس ۱۰ سامسونگ نیز روانه بازار خواهد شد.

رسانه های کره ای نوشته اند که سامسونگ اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر را به میان رده های سری A خود نیز خواهد آورد؛ اما باید توجه داشت که این اسکنرها از نوع ارزان قیمت تر و کم دقت تر اپتیکال خواهند بود که توسط Gudix تامین می شوند. بنابراین اگر می خواهید از کارکرد نسل دوم اسکنر فراصوت موجود در گلکسی اس ۱۰ سر در بیاورید، فعلاً باید منتظر عرضه هواوی میت ۲۰ پرو در فصل پاییز باشید.

 

منبع : PhoneArena

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.