با استفاده از این ۱۱ روش به صورت طبیعی خوشگل شوید

 

روش هایی که باعث زیبا و خوشگل شدن شما می شوند

همه ما برای مراقبت از پوست کارهای مختلفی می کنیم تا زیبا بمانیم. به بعضی از این کارها عادت کرده ایم. به همین دلیل در منزل خود انواه کرم و ابزارهای مراقبتی از پوست را داریم. اما زمان آن رسیده است که یک نگاه دیگر به این لوازم و کرم ها داشته باشیم.

هنگامی که از خواب برمی‌خیزیم و به آینه نگاه می‌کنیم، نیاز به شاداب سازی پوست داریم اما باز هم به همان مسیرهای قبلی مراقبتی‌مان تمایل داریم. آیا به راستی در این مسیر تنبل نشده‌ایم؟
سلامت ما بر روی پوست ظاهر می‌شود، بنابراین هرچه درون ما سالم‌تر باشد، پوست ما هم زیباتر و شاداب‌تر خواهد بود. پس این بازی برد- برد است و صحبت از سلامت یعنی سطوح مختلف استرس و شادی. به این ترتیب ضروری است راه‌هایی را برای ارتقاء سطح سلامت پوستمان به صورت طبیعی انجام دهیم. در این مقاله چند مورد را با هم بررسی می‌کنیم:

۱- آب بنوشید

شاید شما این نکته‌ی مهم را بدانید، اما باز هم باید گفته شود. کمبود آب بدن (دهیدارته شدن بدن) چروک‌های پوست را عمیق‌تر و مشخص‌تر نشان داده و مانع انجام بهینه کارها می‌شود. در طول روز به آرامی و به تدریج آب بنوشید. اگر یک پارچ آب پس از شام بنوشید؛ قطعاً این آب، جذب نخواهد شد و فقط مجبور می‌شوید در میانه‌ی خواب شبانه به دستشویی مراجعه کنید در حالی که باید برای زیبایی بیشتر به خوبی بخوابید. اگر دائم قهوه می‌نوشید، بدنتان دچار کمبود آب می‌شود؛ پس بهتر است بیشتر آب بنوشید تا کمبود آب در بدن باقی نماند. اگر عادت به نوشیدن قهوه در وعده صبحانه دارید، توصیه می‌شود پیش از آن با هدف پیشگیری از کمبود آب، یک لیوان آب بنوشید. بدن از آب برای تمیز کردن خود استفاده می‌کند. اگر مواد غیرضروری که باید از بدن خارج شود، بیرون نرود در بخش‌هایی از بدن باقی می‌ماند یا در پوست ظاهر می‌شود.

۲- عرق بریزید

حدود بیست درصد از موادی که باید از بدن خارج شود از طریق عرق دفع می‌شود. بگذارید این چرخه ادامه یابد. در سونا بنشینید و ورزش کنید یا هر دوی این فعالیت‌ها را دنبال کنید. یوگا، دوچرخه سواری یا پیاده روی راه‌های فوق‌العاده‌ای برای عرق کردن محسوب می‌شوند. هر کدام را که مناسبتان است انتخاب کنید. به یاد داشته باشید پیش از ورزش کردن صورت خود را بشویید؛ خصوصاً اگر آرایش دارید. بعد از ورزش به حمام بروید تا به این شکل مانع جذب مجدد آنچه از طریقِ عرق، بدن دفع کرده، بشوید.
همچنین ورزش کردن باعث آزادشدن اندورفین در بدن می‌شود و همه می دانیم که شاد بودن عامل زیبایی است. افزایش ضربان قلب باعث گل انداختن گونه‌ها و سلامت قلب خواهد شد.

۳- با گیاهان دارویی حمام کنید

دوش گرفتن بسیار آرامش بخش است، استرس را از شما و نیز از پوستتان می‌زداید. اگر در خانه وان دارید، می‌توانید از دم نوش‌های مختلف در وان بریزید و طبیعت را به پوستتان هدیه کنید. دمنوش‌هایی مانند بابونه، اکیناسه، زعفران، بومادران و قهوه.
پیش از ورود به وان، دقت کنید که آب داغ نباشد.

ورزش کردن باعث آزادشدن اندورفین در بدن می‌شود و همه می دانیم که شاد بودن عامل زیبایی است. افزایش ضربان قلب باعث گل انداختن گونه‌ها و سلامت قلب خواهد شد

 

۴- مکمل‌های زیبایی

به طور کلی، رعایت رژیم غذایی غنی از مواد معدنی به ارتقاء سلامت بدن و پوست می‌انجامد؛ اما برخی مواد معدنی به طور ویژه بر سلامت پوست اثرگذار هستند.
سولفور (گوگرد) با وجودی که در برچسب مکمل‌های غذایی کمتر دیده می‌شود اما بسیار حیاتی است و در جایگاه چهارم از مواد معدنی ضروری برای بدن قرار می‌گیرد. داشتن گوگرد کافی در بدن به معنای داشتن پوست و مویی نرم ولطیف است. تخم مرغ، سبزیجاتی مانند بورکلی و کلم و هویج منابع غنی سولفور هستند.
روی نیز دیگر ماده معدنی ضروری است که باعث درخشش پوست شما می‌شود. روی را از دانه‌هایی مانند تخمه‌ی کدو یا تخمه‌ی آفتابگردان دریافت ‌کنید.

۵- پوست را بدون پوشش رها کنید

توصیه‌ی متخصصان این است که حداقل یک روز در هفته از آرایش کردن بپرهیزید. این فرصتی برای پوست است که کمی تنفس کند. در چنین روزهایی می‌توانید از کرم‌های طبیعی برای پوستتان استفاده کنید.

۶- نارنجی‌ها؛ یاوران همیشگی پوست و مو

مواد غذایی نارنجی رنگ تیره غنی از بتاکاروتن هستند. برای دریافت این ماده ی مغذی کدوحلوایی، هلو و هویج میل کنید.
ویتامین آ ویتامینی محلول در چربی است؛ بنابراین هنگام مصرف آن باید مقداری نیز چربی سالم خورد تا از جذب حداکثری آن اطمینان یافت. مثلاً برشی از آووکادو بعد از آب هویج یا اضافه کردن کمی روغن زیتون به سیب زمینی شیرین می‌تواند به جذب ویتامین آ موجود در آن کمک کند.

۷- دندان‌ها را با زغال سفید کنید

توصیه می‌شود که کمی پودر زغال چوب را به خمیر دندانتان بیفزایید یا آن را مستقیماً روی دندان‌هایتان بمالید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید؛ به این شکل آلودگی‌ها را از دهان و دندان‌ها می‌زدایید و آن‌ها را سفیدتر نشان می‌دهید.

۸- صدای تمیزی موها را بشنوید

آبکشی موها کار ساده‌ای است که می‌تواند برای آن‌ها مفید هم باشد. کتری بزرگی از دمنوش را آماده کنید و بگذارید سرد شود و سپس موها را پس از شامپو با همین معجون بشویید و بگذارید بیست دقیقه بماند و آبکشی کنید. دمنوش‌هایی که می‌توانند در این زمینه مفید باشند عبارتند از:
* چای سیاه یا قهوه که باعث رنگ‌بخشی بیشتر و دادن تُن رنگی قرمز به موها می‌شود
* بابونه که باعث می‌شود موها روشن‌تر و نرم‌تر شوند
* رزماری که موها را تمیزتر می‌کند.
شاید انجام این کار در حمام چندان ساده نباشد. راهکار دیگر این است که موادی را به شامپو بیفزایید مثلاً کمی پودر کاکائو یا دارچین به شامپو اضافه کنید تا رنگ موهایتان ماندگارتر شود. افزودن کمی عسل به شامپو، رنگ موها را روشن می‌کند اما مطمئن شوید که کاملاً آب کشی شده باشد.

۹- موهای دیگر بدن را دریابید

ما معمولاً به موهای سرمان اهمیت می‌دهیم اما از مژه‌ها و ابروهایمان غافل می‌شویم. می‌توانید از روغن‌های طبیعی چشم برای مژه‌ها و ابروهایتان استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود از ریمل‌های ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید.

۱۰- دوش آب سرد، انرژی‌بخش ساده

سی ثانیه زیر آب سرد بودن باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. حتی جابه جا شدن میان دوش آب گرم و سرد نیز مفید است به طوری که با آب سرد، حمام را به اتمام برسانید.

۱۱- زیبا بیندیشید

افکار مثبت و انگیزه قوی و مثبت، شما را زیباتر نشان می‌دهد. غمگینی، هم از لحاظ روحی و هم جسمی، بر ما اثر می‌گذارد. اطراف خود را پر از چیزهای زیبا کنید. گلدانی پر از گل روی میز قرار دهید، عطرهای آرام بخش را در اتاق‌ها و خانه‌تان به کار ببرید تا این احساسس خوشایند در همه خانه بپیچد. لباس‌های راحت بپوشید و به غذایی که می‌خورید توجه کنید.

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.