تفاوت خودارضایی با جماع چیست

تفاوت خود ارضایی با جماع که دلیل بر پر ضرر بودن خود ارضاییست :

سوال : آیا عوارض جسمانی خود ارضایی (استمناء) صحت دارد؟ چگونه است که فردی که هفته ای یک بار خود ارضایی می کند به عارضه ریزش مو دچارش می شود اما هفته ای ۲ بار سکس با همسر، محاسن هم دارد! آیا عوارض جسمانی خود ارضایی (استمناء) صحت دارد؟

پاسخ : بله میان خود ارضایی و رابطه جنسی با همسر تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد که سبب می‌شود خود ارضایی دارای عوارض زیاد معنوی، روحی و جسمی باشد، اما رابطه جنسی با همسر نه تنها این عوارض را نداشته باشد بلکه زوجین را از لحاظ عاطفی و جسمی و حتی معنوی ارتقاء بدهد.
جنابت از راه درست که با فطرت انسانی سازگار باشد، برای سلامت انسان (هم جسماً و هم روحاً) لازم است. به علاوه همان فرقی که بین زنا و جماع هست بین استمناء و جماع هم هست. جنابت از بیراهه (خودارضای ، زنا، هم جنس بازی، لواط و …) باعث از بین رفتن سلامت روحی و نفسانی و جسمی می شود.

انزال منی که پس از ازدواج و از طریق ارتباط جنسی با همسر صورت می گیرد، دارای تفاوت هایی با خود ارضایی است که به صورت خلاصه به آن اشاره می شود :

۱ چون ارضا از طریق طبیعی صورت می گیرد به تدریج و پس از گذشت مدتی از ازدواج فاصله بین دفعات ارتباط بیشتر می شود و حالت حرص و اعتیادی که در استمنا وجود دارد، اینجا دیده نمی شود.

۲ در ارتباط با همسر چون ارتباط عاطفی ایجاد می شود (از طریق ملاعبه و …) سیستم اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت متعادل تحریک گشته و اندام هایی که تحت تاثیر این سیستم ها هستند به صورت طبیعی فعالیتشان افزایش یا کاهش می یابند (تندی ضربان قلب، تندی تنفس و …)، اما در استمنا چون فرد از طریق خیالات و بدون وجود ارتباط عاطفی مستقیم خود را تحریک می کند. تحریک اعصاب فوق به صورت متعادل صورت نمی گیرد و بنابراین فعالیت اعضای تحت تاثیر این اعصاب به صورت غیرطبیعی کاهش یا افزایش می یابد و خود باعث عوارض جسمی می گردد که فقط در استمنا دیده می شود. مانند لرزش اندام ها، عدم تمرکز حواس، کم شدن قدرت حافظه و …

فرق خودارضایی با جماع

قسمت دوم

۳ در ارتباط طبیعی و به خصوص اگر انزال منی از طریق مقاربت صورت گیرد کیسه های منی به طور کامل تخلیه شده و ارضاء کامل صورت می گیرد. ولی در استمنا بستگی به شدت خیالات فرد تخلیه کیسه ها متفاوت است و در بعضی مواقع بزرگی بیش از حد پروستات، عدم تخلیه کامل کیسه های منی، سوزش ادرار و … بروز می دهد.

۴ از نظر روحی روانی نیز حالت احساس گناه، پشیمانی، افسردگی، اضطراب و … که پس از استمنا برای فرد رخ می دهد پس از مقاربت طبیعی برای فرد وجود ندارد بلکه بر خلاف آن حالت شادی و آرامش روحی ایجاد می شود.

۵٫ از نظر معنوی نیز بحث ارتکاب گناه و دوری از درگاه حضرت حق مطرح است که در استمنا وجود دارد ولی در ارتباط با مقاربت، انسان حلال الهی را انجام داده است و باعث نزدیکی و قرب به درگاه خداست.

۶ استمنا در واقع آمیزش با خود است، لذا تحریک کننده و تحریک پذیر یک نفر است. همینطور ایجاد کننده شرائط اوج و لذت (گرم شدن، تصور لذت و…) توسط خود ارضا شونده فراهم می شود. در این جا تمام وجود فرد (در عین وحدت و یکپارچگی) باید دو پاره شود یکی ارضا شونده و دیگری تحریک کننده و ارضا کننده، هم گرم کننده و هم گرم شونده و هم نعوظ آور و هم نعوظ پذیر و این دو پاره شدن، بزرگترین آسیب را در سیستم بینایی و ذهنی (عدم تمرکز و…) و درنهایت به بخش روانی شخصیت وارد می کند.

۷٫ زمانی که بدن خود انسان تامین کننده نیاز جنسی خود قرار می گیرد در این صورت، این بدن همیشه در همراهی با او است. کم کم او را در یک حالت تحریک جنسی دائم قرار می دهد، چون خودش از خودش لذت می برد و این نزدیکی فاصله و بدون واسطه وی را به سمت حالت تحریک دائم از خود قرار می دهد و تحریک پذیری سریع و دائم جدای از اثرات مخرب اجتماعی و اخلاقی فرد، موجب خرد شدن پیکر آدمی و پیری زودرس و شکستگی چهره می شود.
_____________________________
خودارضایی

عوارض خود ارضایی در زنان ومردان

عوارض بیماری خود ارضایى:
۱ ضعف بینایى
۲ ضعف شنوایى
۳ ضعف حافظه
۴ جوش زدن صورت
۵ کمر درد
۶ گودى کمر
۷ سرگیجه
۸ روانى شدن
۹ ضعف مراکز عصبى
۱۰ عقیم شدن
۱۱ خم شدن قامت
۱۲ ریزش مو
۱۳ آب شدن بدن
۱۴ ﻻغرى
۱۵ کم خونى
۱۶ آسیب رسیدن به نخاع
۱۷ تنفر از خود
۱۸ از بین رفتن استعداد ها
۱۹ پایین آمدن ضریب هوشى
۲۰ فراموشى
۲۱ حواس پرتى
۲۲ استرس و اضطراب
۲۳ ترسو و بى غیرت شدن
۲۴ خستگى و کوفتگى
۲۵ نوسان خلق یا تغییرات سریع خلقى
۲۶ حساسیت بیش از حد و زودرنجى
۲۷ نازک شدن موها
۲۸ ناتوانى جنسى زودرس در جوانى
۲۹ بى ‏خوابى یا بدخوابى و مشکلات مشابه
۳۰تارشدن دید چشم‏ها
۳۱ وز وز گوش
۳۲ انزال زودرس و غیرارادى یا خروج منى به صورت قطره قطره
۳۳ درد کشاله ران و ناحیه تناسلى
۳۴ دردهاى قولنجى در ناحیه لگن و استخوان دنبالچه
۳۵ ناسازگارى خانوادگى
۳۶‏. بى میل شدن به همسر و ازدواج
۳۷ناتوانى در ارتباط با جنس مخالف و همسر
۳۸ احساس طرد شدن
۳۹ از بین رفتن عزّت، پاکى، شرافت و جایگاه اجتماعى
۴۰ دیر ازدواج کردن و لذت نبردن از زندگى
۴۱ احساس ناامیدى و یأس در زندگى
۴۲ ازهمه مهمتر خودارضایی یک گناه کبیره است ودر روایت امده خداوند متعال روز قیامت با این افراد حرفی نمیزند ووارد جهنم میکند

پزشکان حساب کردند انرژی ای که فرد در یک بار خودارضایی مصرف می کند ۳۰ برابر انرژی ای است که در یک بار ارتباط با همسر مصرف می کند، برای درک بهتر می توان این مثال را مطرح کرد که اگر یک نفر ۳ بار در هفته خودارضایی کند درست مانند این است که ۹۰ بار ارتباط داشته! یا به بیان دیگر اگر کسی یک بار خودارضایی کند معادل این است که نیم ساعت به طور مداوم از بینی اش خون بیاید
برای ‌ساخته شدن هرقطره منی۴۰قطره خون استفاده میشود

لطفا این پیام را پخش کنید تا افراد  متوجه پیامدهای وحشتناک این کار و عادت زشت بشوند‌.

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.