درمان عرق سوز شدن نوزادان

درمان عرق سوز شدن نوزادان | عرق یکی از راه های خنک شدن بدن انسان می باشد که برای نوزادان به علت عدم بلوغ غدد عرق ممکن است موجب عرق سوختگی بشود ،پدیده عرق سوز شدن بیشتر در بین نوزادان شایع است ولی می تواند بین کودکان تا هر سنی ادامه یابد ، عرق سوز شدن همان به وجود آمدن جوش های پوستی ( گاهاً تاول های کوچک پوستی ) می باشد که به جوش های تابستانی معروف می باشند.
عرق سوز شدن بیشتر در قفسه سینه، شکم، گردن، زیر بغل و باسن به صورت جوش های قرمز رنگ پدیدار می گردد.
عرق سوز شدن همیشه هم در فصول گرم سال اتفاق نمی افتد چه بسا در فصل زمستان به علت پوشش زیاد ، نوزاد دچار عرق سوختگی می شود ، فراموش نکنید که لباس نوزاد را در هر فصلی متناسب با همان فصل انتخاب کنید و از زیاده روی در پوشش نوزاد صرف نظر کنید.

نوزاد نمی تواند شما را از عرق سوز شدن مطلع نماید اما شما میتوانید با توجه به علائم ظاهری گفته شده و همچنین تغییر رفتار نوزاد ، همانند بی قراری ، بدخلقی های غیر عادی متوجه وجود مشکلی در نوزاد بشوید.

چگونه برای درمان عرق سوز شدن نوزادان اقدام کنیم ؟

اگر عرق سوز شدن نوزاد خود را هر چه زودتر درمان نکنید ممکن است عفونی شود، به ویژه هنگامی که خراشیده شود ، باکتری‌ها می‌توانند به پوست نفوذ کرده و سپس باعث عفونت  شوند.همچنین ممکن است درمان آنتی‌بیوتیکی با کرم‌های موضعی معمول یا داروهای خوراکی برای درمان عفونت‌های ناشی از عرق‌سوز شدن ضروری باشد.

درمان عرق سوز شدن نوزادان به روشهای خانگی :

-کوتاه کردن ناخن نوزاد : توجه داشته باشید جوش های ذکر شده خارش را در پوست نوزاد ایجاد می نماید پس قبل از هر کاری ابتدا ناخن های نوزاد را کوتاه کنید تا در اثر برخورد به جوش های سطحی آسیبی نرسد.

– پوست کودک باید نفس بکشد : تا جایی که امکان دارد اجازه دهید پوست نوزاد در معرض جریان هوا قرار بگیرد و نوزاد برهنه باشد یا اینکه لباس نازک و نرمی را بر نوزاد بپوشید که مانع رسیدن جریان هوا به پوست نوزاد نشود.

 

– خشک نگه داشتن پوست نوزاد : پس از استحمام کودک بهتر است بدن را با حوله خشک نکنید بلکه بدن را با جریان هوا ( همانند استفاده از باد پنکه به صورت غیر مستقیم که موجب سرماخوردگی نوزاد نشود ) خشک نمایید
توجه : بدون اجازه از پزشک متخصص به هیچ عنوان از پماد ها و کرم های عرق سوختگی استفاده ننمایید.

-خنک نگه داشتن بدن و پوست نوزاد : حتی الامکان در دوره درمان نوزاد از لباس های خنک و گشاد و نخی استفاده نمایید ، برای پایین آوردن دمای بدن کودک می توانید از لباس های مرطوب و خنک استفاده کنید ؛ جهت از بین بردن عرق و چربی بدن نوزاد دست خود را با آب سرد خیس کرده و روی بدن نوزاد بکشید.

-مراجعه به پزشک متخصص: در صورتی که پس از سه الی چهار روز جوش ها بهبود نیافت یا اگر متوجه شدید نوزاد شما دچار تب شده و همپچنین اگر وضعیت جوش ها بدتر شده است پیشنهاد می شود به پزشک متخصص مراجعه شود.
منابع : نی نی سایت – نی نی بان – پارسه گرد – سایت دکتر حمید شیخ الاسلامی

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.