طرز تهیه سوپ جو با مرغ

طرز تهیه سوپ جو با مرغ

 

 قرار دادن یک سوپ سبک و خوشمزه روی میز غذا، می‌تواند سفره شما را بسیار حرفه‌ای و زیبا کند. همچنین شروع وعده غذایی با یک سوپ سبک بسیار دلنشین خواهد بود. سوپ جو با مرغ یکی از گزینه‌های مناسب برای این منظور است. به علاوه، چون این سوپ با مرغ درست می‌شود، در صورت تمایل می‌توانید آن را به عنوان غذای اصلی نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ جو با مرغ

مواد اولیه‌ای که برای تهیه این پیش غذای خوشمزه برای شش نفر به آن احتیاج دارید، به شرح زیر است.
مواد لازم
جو پوست گرفته شده۱۰۰ گرم
مرغیک چهار سینه مرغ
هویج رنده شده۲ الی ۳ قاشق سوپخوری
خامه۱۰۰ گرم
سس سفید۲ لیوان
نمک و فلفلبه میزان لازم


چند نکته:

  • برای رنده کردن هویج از رنده ریز استفاده کنید تا بعد از آنکه آن‌ها را به سوپ اضافه کردید، یک دست شود.
  • جو را با آب سرد بشویید و حدود دو ساعت قبل از پخت، آن را خیس کنید.

 

طرز تهیه سوپ جو با مرغ

طرز تهیه سوپ جو با مرغ

 

طرز تهیه سوپ جو با مرغ

  1. مرغ را کاملا با آب سرد بشویید و همراه با مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید. سپس آن را روی حرارت متوسط شعله اجاق گاز قرار دهید. بعد از گذشت یک ربع آن را داخل یک آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن برود. با این کار بوی بد مرغ از بین خواهد رفت.
  2. سپس مرغ را مجددا داخل قابلمه بریزید و مقداری آب، پیاز چهار قاچ شده، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم شعله اجاق گاز اجازه دهید که گوشت مرغ کاملا بپزد. در انتهای پخت، مرغ باید حدود پنج الی شش لیوان آب داشته باشد.
  3. آب مرغ را از صافی رد کنید تا پیاز از آن جدا شود.
  4. مرغ را نیز ریش ریش کنید و کنار بگذارید تا در پایان استفاده نمایید.
  5. جو را که خیس کرده بودید در یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.
  6. سپس جو را همراه با آب مرغ روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا لعاب بیندازد و بپزد.
  7. اکنون هویج رنده شده را اضافه کنید و اجازه دهید چند جوش بزند تا پخته شود.
  8. سپس مرغ‌های ریش ریش شده را نیز به سوپ اضافه کنید.
  9. سس سفید را به سوپ بیفزایید و اجازه دهید چند جوش سوزنی بزند. هنگامی که سوپ به اندازه دلخواه غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید و مرتب بهم بزنید. حرارت موجود در سوپ برای یک دست شدن خامه کافی است.

 

 

چند نکته:

  • در صورت تمایل می‌توانید هنگام سرو مرغ‌های ریش ریش شده را داخل سوپ بریزید و بهم بزنید یا هنگام سرو روی سوپ قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که اگر خامه زیاد حرارت ببیند و بجوشد، فاسد می‌شود؛ بنابراین زمانی که سوپ آماده شد و آن را از روی حرارت برداشتید، خامه را اضافه کنید و دائما بهم بزنید تا خامه کاملا مخلوط شود و سوپ نیز کمی از حرارت بیفتند.
  • برای تهیه دو لیوان سس سفید به دو لیوان شیر، ۱۰۰ گرم کره، چهار الی پنج قاشق غذاخوری آرد نیاز دارید. ابتدا آرد را در یک ماهیتابه یا قابلمه با سایز مناسب بریزید و کم کم شیر را به آن اضافه کنید و دائما بهم بزنید تا آرد به طور کامل در شیر حل شود، حرارت را ملایم کنید و مرتب بهم بزنید تا شیر به جوش آید و مایه غلیظ شود. آنگاه کره را اضافه کنید، یکی دو جوش که زد، سس آماده است.
سوپ را در یک سوپخوری سرو کنید و برای تزیین از مقداری جعفری خرد شده استفاده نمایید. بعضی در این سوپ از قارچ نیز استفاده می‌کنند، اما اگر قصد دارید به عنوان پیش غذا آن را استفاده کنید، حتی الامکان نباید خیلی سنگین باشد.
جو جزو غلات سبوس دار است که خواص مفیدی برای بدن دارد. جو منبع غنی از ویتامین B محسوب می‌شود که برای سلامتی پوست و مو مفیده بوده و مانع از ریزش مو می‌شود. به علاوه به علت وجود کلسیم زیاد، این ماده غذایی برای استحکام بخشیدن به استخوان‌ها نیز مفید خواهد بود. همچنین جو حاوی مقداری بالایی از ویتامین C. است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس سرماخوردگی کمک می‌کند. بنابراین با تهیه سوپ جو با مرغ، یک پیش غذای لذیذ خواهید داشت که علاوه بر پروتئین موجود در مرغ، ویتامین‌های بسیاری نیز دارد.

 

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.