استارتاپ انکی قصد دارد یک ربات خانگی تولید کند که همانند انسان‌ها، شخصیتی مخصوص به‌خود داشته باشد و با افراد به‌صورت منحصر‌به‌فرد رفتار کند.

بسیاری از ربات‌های خانگی، مانند جاروبرقی‌های هوشمند کوچک، می‌توانند نقش بسیار مفیدی را ایفا کنند؛ اما چنین محصولاتی فاصله بسیاری از آنچه در فیلم‌های علمی و تخیلی درباره ربات‌ها می‌بینیم، دارند.

شاید بسیاری از افراد با شنیدن واژه‌ی ربات به یاد ماشین‌هایی با شخصیت مخصوص به خود بیافتند که می‌توانند با انسان تعامل داشته باشند و تصمیم‌های مستقل بگیرند. نمونه‌هایی مانند مثال گفته‌شده بسیار اندک هستند و اغلب آنها در مراحل آزمایشی به‌سر می‌برند ولی به‌تازگی کمپینی در کیک‌استارتر قصد دارد سرمایه‌ی لازم برای تولید چنین رباتی را جمع‌آوری کند.

 

ربات موردنظر، وِکتور نام دارد و همیشه گوش به فرمان است. او می‌تواند کنترل کامل رفتار خود را برعهده داشته باشد و نیازی به انسان‌ها ندارد؛ در حقیقت وی برای برطرف کردن نیاز آن‌ها ساخته شده است. ناگفته نماند که وکتور شخصیت مخصوص به خود را نیز دارد و پردازش‌های خود را از طریق اتصال به فضای ابری انجام می‌دهد. حدود هزار واکنش متفاوت برای پاسخ به تغییرات محیط برای ربات مذکور طراحی شده است که بسیار شبیه به انسان به‌نظر می‌رسند. وکتور می‌تواند به‌کمک دوربین اچ‌دی خود، افراد مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد و به‌لطف سنسور حساس به لمس در پشت بدنه، به فرمان‌های لمسی کاربران پاسخگو باشد. هم‌چنین وکتور می‌تواند مانند نسخه‌ای قابل‌حمل از دستیارهای صوتی گوگل هوم، الکسای آمازون، یا هوم‌پاد اپل عمل کند و با صدا کردن نام آن، گوش به فرمان کاربر شود.

 

بوریس سوفمن، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی انکی، ادعا می‌کند که بیش‌ از ۵ سال به‌همراه تیمی از متخصصان در زمینه‌های مختلف در حال تلاش برای ساخت رباتی با شخصیت منحصربه‌فرد و قیمتی رقابتی بودند که انسان‌ها را به وجد بیاورد و آنها را جذب خود نماید. او می‌گوید که وکتور حاصل تمامی تجربه‌های آنها طی سال‌های گذشته بوده است و قدمی برای رسیدن به ربات‌هایی با عملکردهای مفید در کنار امکانات سرگرمی برای هر خانه‌ای به‌شمار می‌رود.

ناگفته نماند که سرمایه‌ی موردنیاز برای ساخت وکتور از طریق وب‌سایت کیک‌استارتر جمع‌آوری می‌شود. پروژه‌های بسیاری با ایده‌های جذاب و جاه‌طلبانه در این پلتفرم شروع به سرمایه‌گذاری کردند ولی بسیاری از آنها به نتیجه نهایی نرسیدند. به همین دلیل کاربران باید دقت بیشتری در انتخاب پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها داشته باشند. ربات وکتور در نهایت با قیمت ۲۵۰ دلار به بازار عرضه می‌شود و در کنار آن یک شارژر و کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) نیز وجود دارد. خریداران می‌توانند از پاییز سال جاری اقدام به تهیه‌ی آن نمایند. شاید این ربات بتواند به دوستی صمیمی برای بسیاری از افراد تبدیل شود.

 

 

منبع : digitaltrends

 

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.