بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

همایون شجریان

نام اصلی: همایون شجریان

تولد: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ تهران

ملیت: ایران

سبک‌(ها): موسیقی سنتی ایرانی

استاد(ها): محمدرضا شجریان، حمیدرضا نوربخش، جمشید محبی، اردشیر کامکار، ناصر فرهنگ‌فر

ساز(ها): تنبک، کمانچه

سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۰ تا کنون

ناشرین: دل آواز

سازهای برجسته: تنبک

نوع صوت: سنتی ایرانی

همایون شجریان خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است

همایون شجریان (۳۱ اردیبهشت ۱۳۵۴ تهران) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است. وی پسر محمدرضا شجریان می‌باشد.

فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی تهران است، یک خواهر تنی بنام مژگان و یک برادر ناتنی بنام رایان دارد او فرزند دوم خسرو آواز ایران محمدرضا شجربان است.

همایون شجریان

نام مادر همایون و همسر اول محمدرضا شجربان فرخنده گل افشان می باشد

همایون شجریان سال هاست ازدواج کرده و صاحب یک دختر بنام یاسمین می باشد.

همایون شجریان از کودکی علاقه به موسیقی و ریتم در او نمایان بود تا آن که با تشخیص پدر نزد ناصر فرهنگ‌فر به فراگیری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی است پرداخت و چند سالی هم آموختن را نزد جمشید محبی ادامه داد.

 

او از سال ۱۳۷۰ به‌همراه محمدرضا شجریان در کنسرت‌های آمریکا، اروپا و ایران (با تنبک) همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنهٔ کنسرت‌ها به هم‌خوانی با پدرش پرداخت. اولین اثر با حضور او یاد ایام نام دارد که در آن اثر همایون شجریان تنبک نوازی را بر عهده داشته‌است.

 

همایون شجریان کنسرت‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی اجرا کرده و آثار زیادی را به همراه آنان در ایران و جهان منتشر کرده‌است که می‌توان به آلبوم کنسرت‌های «بی تو بسر نمی‌شود» و «فریاد» اشاره کرد که هردو اثر در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شدند.

 

اولین آلبوم همایون شجریان که به تنهایی خوانندگی آن را بر عهده داشت «نسیم وصل» نام دارد که آهنگ‌سازی آن را محمدجواد ضرابیان بر عهده داشته‌است در سال ۱۳۸۲ منتشر شد.

همایون شجریان

این سرآغازی بود بر اجرای کنسرت‌ها و آلبوم‌های مستقل او. وی پس از آن در سال ۱۳۸۳ دو آلبوم شوق دوست و ناشکیبا را منتشر کرد و در سال ۱۳۸۴ نقش خیال را به آهنگ‌سازی علی قمصری به بازار عرضه کرد که با استقبال فراوانی روبرو شد.

 

بیوگرافی همایون شجریان, عکس همایون شجریان
زندگینامه همایون شجریان

پس از آن در مهرماه ۱۳۸۵ آلبوم با ستاره‌ها که حاصل همکاری او با محمدجواد ضرابیان می‌باشد را به بازار عرضه کرد. در سال ۱۳۸۷ دو آلبوم قیژک کولی و خورشید آرزو را با همکاری گروه دستان منتشر کرد. او آب، نان، آواز را به آهنگسازی علی قمصری در سال ۱۳۸۸ و آلبوم شب جدایی را در سال ۱۳۸۹ منتشر کرد.

بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

موضوعات
درباره سایت
مجله اینترنتی ایما با هدف راه اندازی سایتی جامع در حوزه اجتماعی وب فارسی از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان کوتاهی حوزه فعالیت محتوایی خود را به بیش از 124 عنوان مجموعه گسترش داده است.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی راهی برای بودن همیشه کنار هم
کلیه حقوق برای " مجله ایما " محفوظ است.